3826
Sök

Framhögtalarna stänger av sig titt som tätt.

76 Inlägg
18 juni 2011
Trådstartare
Tjena! har ett grymt jobbigt ljudproblem i bilen.

Framhögtalarna är kopplade direkt in i steroen.
Har 2 st i dörren, 2 diskanter som är kopplade till ett delningsfilter för att få rätt uppdelning av ljud.
2 St kickers i hatthyllan som är kopplade till slutsteget.

Nu är problemet såhär:
När jag t.ex svänger vänster så stänger alla högtalare fram av sig, när jag svänger höger så sätts dom på.
När jag bromsar så sätts dom på, när jag gasar så stänger dom av sig.

Jag har provat att rycka i massor av kablar för att hitta ett glapp men utan resultat.

Har ni någon vild gissning på var felet kan ligga ?

tacksam för alla svar!

mvh timmy

2 Fast 4 Speed

91 Inlägg
19 juni 2011
kolla anslutningarna i stereon. Eftersom alla fram stänger av sig så borde det vara något vid stereon. Lycka till ;P

Gasar tills det Rasar!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
19 juni 2011
Gissar på en kortslutning vid någon av högtalarna, ligger antagligen väldigt nära hela tiden men när du svänger vänster/accelererar så går det imot.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

3 187 Inlägg
19 juni 2011
ChriZtoffer skrev:
Gissar på en kortslutning vid någon av högtalarna, ligger antagligen väldigt nära hela tiden men när du svänger vänster/accelererar så går det imot.

+1

76 Inlägg
19 juni 2011
Trådstartare
okej för jag har kollat alla kablar bakom stereon.
Man hör även att det sprakar ur diskanterna när det rör på sig om man säger.
Men ska kolla bakom högtalarna, du menar inte där kablarna sätts in utan någon annan kabel som kortsluter
allt?

2 Fast 4 Speed

3 187 Inlägg
20 juni 2011
Lkpgtimmy skrev:
okej för jag har kollat alla kablar bakom stereon.
Man hör även att det sprakar ur diskanterna när det rör på sig om man säger.
Men ska kolla bakom högtalarna, du menar inte där kablarna sätts in utan någon annan kabel som kortsluter
allt?

kolla så att kablarna är hela så inte lammelerna ligger emot plåt.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
20 juni 2011
Kardeler, inte lameller. wink Och jo det är just vid kablarnas anslutning till högtalarna som jag misstänker att det kortsluter, antingen mot nån plåt i närheten eller så mot själva högtalaren.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

91 Inlägg
26 juni 2011
Dra om kablarna med nya och frächa, och gör det snyggt, så kan jag nästan sätta något på att det försvinner smile  för det är säkert som de säger här att det är kortslutning, nånstans, kan vara taskig skarvat!

76 Inlägg
27 juni 2011
Trådstartare
SlevVa skrev:
Dra om kablarna med nya och frächa, och gör det snyggt, så kan jag nästan sätta något på att det försvinner smile  för det är säkert som de säger här att det är kortslutning, nånstans, kan vara taskig skarvat!

Men har du lust att hjälpa mig med det då ? smile

2 Fast 4 Speed

Sök