3178
Sök

Hota upp en golf 1.8 motor från årsm 94?

230 Inlägg
3 juli 2011
Trådstartare
Hejsan! har en motor från en golf en 1.8 motor som jag kom undan billigt med v-låda och alla kablar och boxar. hade tänkt trimma den lite. men inte med någon turbo eller dyl. utan ett budget bygge. Har hört att man kan sätta ett 2.0l topplock med spridare och de. men vad tycker ni man ska göra? och vad kan man göra med en sån motor för att få den lite trevligare för en liten budget?

MVH Nils

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
4 juli 2011
Vad ska du ha den till? Nu vet jag inget om VW men det logiska är ju extraktor, kam , portning och ev planing?

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Bäst
250 Inlägg
4 juli 2011
Vassare kam, luft in, avgas ut, chipp. Vill du har mer "Bang for the money" så är de ju turbo att satsa på tongue
Eller kanske kompressor? ^^

Burna bör man annars dör man!

230 Inlägg
4 juli 2011
Trådstartare
RD_87 skrev:
Vad ska du ha den till? Nu vet jag inget om VW men det logiska är ju extraktor, kam , portning och ev planing?

ett litet roligt projekt bara. få en 1.8 att gå lite bättre för en liten budget. men passar inte 2.0ans insug med spridare då?

230 Inlägg
4 juli 2011
Trådstartare
vitto skrev:
Vassare kam, luft in, avgas ut, chipp. Vill du har mer "Bang for the money" så är de ju turbo att satsa på tongue
Eller kanske kompressor? ^^

Nej ingen turbp eller kompressor. endast sugtrim. men vart hittar man allt för en vettig budget?

Sök