3563
Sök

Förgasar fråga, dubbla SU eller Weber stånde 36/36 ? Till B20 motor.

Fåga man inget, få man inget veta
103 Inlägg
5 juli 2011
Trådstartare
Jag hoppas verklingen någon kan hjälpa mig. Jag undra av vilket altenativ man få ut mest effekt med, dubbla SU eller en weber 36/36 ? Toppen är portad och sen annan kam i motorn oxå.

typ en sådan här förgasare är de jag ha,(bild nr 8 om man räknar från fösta bilden) http://www.rallydelar.se/Weber.htm
Senast redigerat av _volvo1 (5 juli 2011)

103 Inlägg
6 juli 2011
Trådstartare
de är så att några säger su är skit osv, så de är därför jag behöver hjälp med valet.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
6 juli 2011
Webern är väl i princip bättre i alla lägen om den inte är sopslut.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

103 Inlägg
6 juli 2011
Trådstartare
RD_87 skrev:
Webern är väl i princip bättre i alla lägen om den inte är sopslut.

okej så då få man ut mer kraft/effekt med weber 36/36 ?

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
6 juli 2011
Nja den skillnaden är nog knappt mätbar, däremot är den lättare att ställa in & drar mindre soppa. Kör du det gamla standardreceptet med K-kam & vedbod-racing-topp så märker du ingen skillnad i effekt, bara i plånboken.

103 Inlägg
6 juli 2011
Trådstartare
RD_87 skrev:
Nja den skillnaden är nog knappt mätbar, däremot är den lättare att ställa in & drar mindre soppa. Kör du det gamla standardreceptet med K-kam & vedbod-racing-topp så märker du ingen skillnad i effekt, bara i plånboken.

okej okej, de är något sånt jag tänkt. men vilket är dyrast menar du? jag ha manligen bada su och 36/36 hemma. vad rekommendes ?

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
6 juli 2011
Webern rakt av! Då den är av registertyp så drar den väldigt lite soppa tills du passerar halvgas, till skillnad från dubbla SU som alltid öppnar lika. Dessutom är webern lättare att justera, att synkronisera dubbelförgasare kan vara en ganska dryg sysselsättning.

103 Inlägg
6 juli 2011
Trådstartare
RD_87 skrev:
Webern rakt av! Då den är av registertyp så drar den väldigt lite soppa tills du passerar halvgas, till skillnad från dubbla SU som alltid öppnar lika. Dessutom är webern lättare att justera, att synkronisera dubbelförgasare kan vara en ganska dryg sysselsättning.

okej tack för hjälpen och bra svar. då blir de weber. :-)

Sök