2778
Sök

Bmw 528i e28 med b28 m30 hackar och går inte på alla.

149 Inlägg
3 juli 2011
Trådstartare
#1
När bilen står på tomgång så missar den å går oroligt å ligger man på en jämnt fart så rycker den nåt otroligt.
Om man varvar den går den relativt bra men toppfarten är väl ca 140 km/h sen orkar den inte mer och ibland så hör man att den bara går på 4-5 cylindrar.

Saker jag bytt är tändstift, rotor, fördelarlock, luftfilter, bränslefilter, båda bränslepumparna, generator och laddrelä, ställt tändningen har provat spridarrengöring provat köra på w-power och k-sprit.

Toppackningen kan man nog utesluta för den tar inget vatten blandar inte olja å vatten och ryker ingenting.

Å de låter inte mycket från kammen så den ska nog vara ok bara de vanliga spridar ljudet.

De jag också har märkt är att man får mala på starten onödigt länge innan den startar å ingen skillnad om motorn e varm eller kall.

Hellre ett varv på hjulen än ett varv på kopplingen

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
3 juli 2011
#2
LMM kan ge skapligt skumma problem på M30, min gick kanon, tvärdog & gick kanon igen. Sen slutade den varva, vägrade gå över 2000RPM så den kan vara värd att kolla, tändmodul fick jag också byta men då var den stendöd.
Ett vanligt bekymmer är ju annars tjuvluft, många slangar & tätningsytor som inte syns speciellt bra. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

149 Inlägg
3 juli 2011
Trådstartare
#3
Alla slangar är kontrollerade med startgas så de e de nog inte Menn de enda jag inte provat byta är ju faktiskt Lmm Och spridare men de e ju så tråkigt att köpa en lmm om de inte är den de e fel på

Hellre ett varv på hjulen än ett varv på kopplingen

22 Inlägg
5 juli 2011
#4
Har du kontrollerat kompressionen i cylindrarna?
Senast redigerat av nicwei01 (5 juli 2011)

149 Inlägg
5 juli 2011
Trådstartare
#5
Tjena jag har tydligen otur med mina bilar nu för tiden, ne de har jag inte gjort trodde inte de skulle vara så allvarligt

Hellre ett varv på hjulen än ett varv på kopplingen

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
6 juli 2011
#6
För lågt soppatryck är ju en möjlighet, tex havererad BTR eller trött pump. En tryckmätning kanske kan vara värt jobbet.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

149 Inlägg
17 juli 2011
Trådstartare
#7
Ne e den komptestad å har bra komp på alla cyl men går fortfarande lite halvtaskigt

Hellre ett varv på hjulen än ett varv på kopplingen

3 295 Inlägg
17 juli 2011
#9
kablar till spridare har varit boven i dramat för en kompis på hans e28..


149 Inlägg
17 juli 2011
Trådstartare
#10
Ne nu känns de som de enda är att kolla bränsletrycket och spridarna, jag märkte nåt nytt förut att när jag drog på genom en rondell å svängde kraftigt så tappade han effekt å nästan dog innan han började dra igen

Hellre ett varv på hjulen än ett varv på kopplingen


Sök