3211
Sök

Volvo s40 t4 går dåligt

4 Inlägg
8 juli 2011
Trådstartare
Hej! ja har köpt mig en s40 t4a ifrån 98a, men har fått problem med den! när man gasar så kommer laddtrycket ifrån 2 tusen, men den hinner inte ladda färdigt utan att den tappar laddtrycket! och gå som ett spann skit! den är orolig på tomgång, och den drar för jävla mycke bränsle, drar ca 1.5 liter MINST.

vad kan felet va? har testat de mesta, kan det vara styrboxen?

har kopplat in en felkods dator, men inge fel koder ges!

tacksam för svar!

Forummoderator
26 349 Inlägg
8 juli 2011
Kan det vara samma problem som en granne har med sin XC70..dvs magnetventilen?
Men..det är ju en helt annan motor så jag vet inte om din har en sån..men borde ju ha det?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

4 Inlägg
12 juli 2011
Trådstartare
nej tyvärr, magnetventilen fyller sin funktion! har typ imprencip testat allt utom att byta styrbox! vart sitter styrboxen?

1 Inlägg
20 juli 2011
Känner igen problemet, har en 98a t4 som jag håller på försöker hitta felet på, min har dock också ett oljeläckage som kan ha med det att göra... Tänkte iallafall kolla om du har kollat din dumpventil, läste förut i något forum att om dumpen inte håller tätt eller att de läcker blir tomgången ganska svajig och när man gasar framförallt blir det en ganska ryckig färd.
98an är känd för att dess styrbox inte är bra som du kanske vet men vad jag har förstått är det om man har en hög växel på lågt varv och gasar så rycker det men verkade inte som du har det problemet.

Sök