4090
Sök

Den bara dog

47 Inlägg
6 januari 2007
Trådstartare
Tjena, har en Civic 1,6 1992 som nu står i garaget. Precis innan jag skulle ställa av den va jag ute o tog en sista runda nere på stan. Plötsligt på vägen hem så la den bara av. Jag har kollat lite men är inget proffs om jag säger så, så om det finns nån som kanske vet vad det kan va så va snälla o skriv.

Tack på förhand...

// Jocke

543 Inlägg
6 januari 2007
Kollat soppa??

min och kompisens projekttråd!! Rusvagnen al´a Jägermeister!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 17&p=1

Blyfot och motor dödare
388 Inlägg
6 januari 2007
plätt lätt! soppa torsk, nä men lät den konstigt innan den dog eller gick den konstigt innan?
eller dog den bara rakt av utan någon förvarning?

Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...

47 Inlägg
7 januari 2007
Trådstartare
Näää det konstiga är att den gått perfekt tills den dan. Den startade utan problem hela dan sen dog den bara...

47 Inlägg
7 januari 2007
Kolla kamremmen, det hände mig en gång bilen bara dog när man var ute och åkte.

Blyfot och motor dödare
388 Inlägg
7 januari 2007
Matzon skrev:

mm, kan det ju vara men det är inte alla motorer som håller för det. Är inte så insatt i honda men tror inte dom klarar det. Å det hörs å märks om det händer.

Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
grattis å lycka te...

74 Inlägg
8 januari 2007
Startmotorn går iaf runt eller?
Då kan du ju börja med att kolla om den får gnista. Om den får det är nästa steg att kolla om den får soppa. Det är en bra början på felsökningen iaf.

47 Inlägg
8 januari 2007
Trådstartare
Tack för svaren.

Ja, startmotorn går runt iaf, och ja det finns soppa i den.

workoholic
146 Inlägg
8 januari 2007
når bränslet fram? kolla allt byt igensatt filter om de e de kan ju va spridarna oxå. o appropå kamremen  brukar de va väl tilltagna säkergetsmarginaler på japanska bilar.kan ju oxå va svampodling=ventil som har fastnat i kolv o förstört allt(ja jag vet att de inte e nån utförlig förklaring) händer ibland när man kört hårt me fel olja.
kan inte komma på mer hjälp t me fler idéer åt vår olycksalige broder

Smålänning
7 883 Inlägg
8 januari 2007
Matzon skrev:

Tror också på kamremmen. En kompis körde av kamremmen på en peugeot mi16 och det hördes ingenting enligt honom, motorn bara dog. går startmotorn runt ovanligt lätt - ta ett kompressionsprov! Har du otur så har du råkat ut för "ventilsallad".

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Blyfot och motor dödare
388 Inlägg
12 januari 2007
om det blir motorras så hörs å märks det så mena ja wink

grattis å lycka te...

169 Inlägg
12 januari 2007
kolla bensinpumpen...

//Jonas

509 Inlägg
16 januari 2007
Har du gnista å den får soppa så tror jag med att de e kamremmen. Kompisen har råkat ut för de.

67 Inlägg
16 januari 2007
fördelarna brukar lägga av på dessa har jag för mej..skulle det va remmen så kan den klara sej har vart med om det på civic

47 Inlägg
17 januari 2007
Trådstartare
Tack för svaren, har inte hunnit kolla på bilen ännu men när det väl görs ska jag tänka på dessa saker.

Tackar / Jocke

Sök