tjooo ska försöka beskriva mitt problem så bra jag kan
ratten vibrerar starkt vid 90km men så fort jag trycker ner gasen så slutar det att vibrera har kollat runt på nätet och hitta info om att det kan vara differential bussning som är glapp kan det stämma eller är det nån som har nån annan ide ???
kan även lägga till att däcken är kollade och balanserade så är inte dom i alla fall
tjooo ska försöka beskriva mitt problem så bra jag kan
ratten vibrerar starkt vid 90km men så fort jag trycker ner gasen så slutar det att vibrera har kollat runt på nätet och hitta info om att det kan vara differential bussning som är glapp kan det stämma eller är det nån som har nån annan ide ???
kan även lägga till att däcken är kollade och balanserade så är inte dom i alla fall
tack för all hjälp
Det känner jag med igen. Både på Aset och min "nya" 900 (ligger inte uppe på Garaget än). Är det inte balansen är det risk för att det som sagt är packboxarna som glappar. På Aset provade jag att byta hjul med en kompis, med det vibrerade fortfarande, och mina hjul vibrerade inte på hans bil.
På både Aset och den nya är det i prick 90 km/h det uppkommer. Jävligt skumt...
Kan tillägga att det inte är några problem med vinterdäck på plåtfälg på någon av bilarna, utan bara med sommardäck på alufälg.
kolla det precis var i väg och bytte till nya fina däck oxå så nu vibrerar det inte lika jävligt men sätter i gång vid 100km ungefär och alla oken och klossarna var helt ok ska nog fan lämna in bilen på felsökning är ju fan irriterande när man ska köra långt
kolla det precis var i väg och bytte till nya fina däck oxå så nu vibrerar det inte lika jävligt men sätter i gång vid 100km ungefär och alla oken och klossarna var helt ok ska nog fan lämna in bilen på felsökning är ju fan irriterande när man ska köra långt
Var medveten om bara att det är en operation som kostar sina 10k+ att åtgärda på en firma om det visar sig att det är packboxarna. Man måste plocka ned lådan om de ska bytas. Det kanske inte är värt det menar jag.