3470
Sök

Opel kadett 1990:a

3 Inlägg
24 juli 2011
Trådstartare
När jag skulle köra bilen i fredags kväll,lade jag märke till en mycket konstig lukt kring bilen, körde mitt ärende och när jag kom tillbaka luktade det fortfarande väldigt väldigt starkt om den.

Gick runt den och upptäckte en otroligt stor pöl under bilen, kände på det och det var lite klibbigt samt svart.
Lade mig under bilen för att kolla vart det kom ifrån, kände med handen och när det droppade i handen var det genomskinligt.

Ringde lite vänner och de tror att det är antingen bensin eller olja...

Vad borde jag göra, har ju vart helg nu,så inte kunnat ta kontakt med någon verkstad eller något.

Samt vill jag ju ha billigaste och lättaste lösningen,om det är något man kan fixa själv?

Tacksam för svar!

Kram Tilda smile

Ångra aldrig det som fick dig att le

Tvivlare
2 266 Inlägg
24 juli 2011
lyft upp bilen, se var de läcker ifrån och utgå därifrån smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
24 juli 2011
Bensin löser upp asfalt till en kladdig svart sörja, så jag skulle tippa på bensin.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

3 Inlägg
24 juli 2011
Trådstartare
MantaRobin skrev:

tack så jättemycket,men det behöver jag göra på en verkstad antar jag? (a) smile

3 Inlägg
24 juli 2011
Trådstartare
RD_87 skrev:
Bensin löser upp asfalt till en kladdig svart sörja, så jag skulle tippa på bensin.

ahaaa,men då är det säkert det,luktar otroligt starkt med? :o

tack! smile

Tvivlare
2 266 Inlägg
24 juli 2011
Tiilda skrev:
MantaRobin skrev:

tack så jättemycket,men det behöver jag göra på en verkstad antar jag? (a) smile

mnjae, har du nån kompis med domkraft så kan han/hon nog kika på de åt dig smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
24 juli 2011
Det bästa är ju om du kan få hjälp av någon på plats, det är inte bra att köra med bensinläckage. Dessutom så är det inte ens säkert att det går att köra med. Annars får du väl bogsera bilen antingen till en verkstad, en snäll kompis eller en mack med GDS-hall.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Forummoderator
10 576 Inlägg
24 juli 2011
2§ När du startar en ny tråd
Viktigt: Skriv en korrekt formulerad rubrik som tydligt beskriver vad tråden handlar om. Trådar som inte följer rubrikanvisningarna stängs eller raderas utan förvarning. Se rubriksanvisningarna (3§ och 4§).
Trådar och inlägg skall skrivas i för ämnet lämpligast forum. Samma inlägg får inte postas i flera forum (s.k. korspostning).

3§ Rubriksanvisningar: Allmänna
Informativt och beskrivande - Det är viktigt att läsaren snabbt kan bilda sig en uppfattning om vad tråden handlar om innan man läst inlägget. Därför är det viktigt att få med trådens syfte direkt i rubriken genom en tydlig formulering. Det ger dig bästa möjliga respons. Var övertydlig!
Ej kort och generellt - Rubriker som "Hjälp", "Trim?", "Nån som vet?" eller annat intetsägande som "Kolla in den här" är inte godkända.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök