4162
Sök

Volvo 945. går bara på tre burkar. -94a

Den med lägst bil vinner
617 Inlägg
27 juli 2011
Trådstartare
#1
Tja som rubriken lyder så startar och går min 945a men bara på tre burkar. Kammen står rätt enligt remhjulsmarkeringen som ska stå på nollan va? och kammaxeln är rätt.
Men balanseringsdrevet eller vad det nu är. Ska det också ha någon speciell markering?
Ny bytt fördelar lock o rotor ja.
Kan det va fel fördelar lock?

Tack på förhand! MVH Oliver

man blir aldrig klar med en bil, man får alltid nya ideér ;)

V O L V O
401 Inlägg
27 juli 2011
#2
olivernilsson skrev:
Tja som rubriken lyder så startar och går min 945a men bara på tre burkar. Kammen står rätt enligt remhjulsmarkeringen som ska stå på nollan va? och kammaxeln är rätt.
Men balanseringsdrevet eller vad det nu är. Ska det också ha någon speciell markering?
Ny bytt fördelar lock o rotor ja.
Kan det va fel fördelar lock?

Tack på förhand! MVH Oliver

TJA!
Det här problemet hade min svåger på sin 945:a också.
Tror kompressionen var fel pga toppen ej vad ditsatt rejält.
Jag är inte säker om du har samma problem men dem löste det genom att dra åt toppen smile

V O L V O 7 4 0
_____________________________

15 Inlägg
27 juli 2011
#3
Spridarmotståndet kanske ?

Den med lägst bil vinner
617 Inlägg
27 juli 2011
Trådstartare
#4
får kolla toppen då wink och spridarmotståndet vart sitter det?smile

man blir aldrig klar med en bil, man får alltid nya ideér ;)

15 Inlägg
27 juli 2011
#5
sitter ovanför batteriet mot framskärmen, en vit liten "dosa" som det går in 5 kablar till. Kolla så kablarna är hela...

Den med lägst bil vinner
617 Inlägg
27 juli 2011
Trådstartare
#6
Ska kolla det d första jag gör imorgon! tack så mycket! smile

man blir aldrig klar med en bil, man får alltid nya ideér ;)

871 Inlägg
27 juli 2011
#7
Kan vara så enkelt att någon av tändkablarna är skavda/inte sitter på ordentligt.. Kolla dessa noga smile


Den med lägst bil vinner
617 Inlägg
27 juli 2011
Trådstartare
#8
har bytt tändkablarna smile ska kanske säga att jag böt typ bottenplattan på rotorn och fördelar locket. om ni förstår vad jag menar. "den man skruvar fast i toppen" för den jag köpte vart å sitta så det satt tändhattarna skulle sitta åt vänster sida. så böt den kan det va så att den tänder i fel läge då? smile

man blir aldrig klar med en bil, man får alltid nya ideér ;)


Sök