3540
Sök

Hur långt måste jag köra med en 4 puckad sinterkoppling innan den är innkörd?

171 Inlägg
24 juli 2011
Trådstartare
#21
Jag har märkt det, det är ju inte alls som alla andra kopplingar, märker att man slirar lite för man är van vid att koppla lungt på vanliga kopplingar, men med sinter måste man trycka fort och släppa fort. känns konstigt sedan när man ska köra vanliga bilar med vanliga kopplingar tongue


Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
26 juli 2011
#22
sinter är bland det roligaste som finns big_smile

~Andy~

1 062 Inlägg
27 juli 2011
#23
Hur noga är det att man planar svänghjul innan man monterar en sinterlamell?  Är de skitsamma och ut och gasa bara?

M.V.H.


Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
27 juli 2011
#24
AndreasPlars skrev:
Hur noga är det att man planar svänghjul innan man monterar en sinterlamell?  Är de skitsamma och ut och gasa bara?

M.V.H.

Är det blått/har härdad yta = plana. Är det inte rakt = plana.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

1 062 Inlägg
27 juli 2011
#25
ToTTeN skrev:
AndreasPlars skrev:
Hur noga är det att man planar svänghjul innan man monterar en sinterlamell?  Är de skitsamma och ut och gasa bara?

M.V.H.

Är det blått/har härdad yta = plana. Är det inte rakt = plana.

Svänghjulet kastar ingenting! Ingen blå yta men den har små vågor efter min gamla sinterlamell och nu ska jag dit med en ny! Så frågan är om jag bara ska låta en nya slita in sig i det gamla "mönstret" eller plana...

Det är ju lixom inte allt för många verkstäder som har sommaröppet smile

M.V.H.


Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
27 juli 2011
#26
AndreasPlars skrev:
ToTTeN skrev:
AndreasPlars skrev:
Hur noga är det att man planar svänghjul innan man monterar en sinterlamell?  Är de skitsamma och ut och gasa bara?

M.V.H.

Är det blått/har härdad yta = plana. Är det inte rakt = plana.

Svänghjulet kastar ingenting! Ingen blå yta men den har små vågor efter min gamla sinterlamell och nu ska jag dit med en ny! Så frågan är om jag bara ska låta en nya slita in sig i det gamla "mönstret" eller plana...

Det är ju lixom inte allt för många verkstäder som har sommaröppet smile

M.V.H.

Varför ska du byta?

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

1 062 Inlägg
28 juli 2011
#27
ToTTeN skrev:
AndreasPlars skrev:
ToTTeN skrev:

Är det blått/har härdad yta = plana. Är det inte rakt = plana.

Svänghjulet kastar ingenting! Ingen blå yta men den har små vågor efter min gamla sinterlamell och nu ska jag dit med en ny! Så frågan är om jag bara ska låta en nya slita in sig i det gamla "mönstret" eller plana...

Det är ju lixom inte allt för många verkstäder som har sommaröppet smile

M.V.H.

Varför ska du byta?

Sprängde den gamla i bitar, här kan man se resultatet: http://www.garaget.org/?car=78616&image=2425193
Så en ny behövs då två puckar lossna med en bit av "navet/plåten"
Bitar av kopplingen låg i motorrummet och på maken.

M.V.H.



Sök