Jag har märkt det, det är ju inte alls som alla andra kopplingar, märker att man slirar lite för man är van vid att koppla lungt på vanliga kopplingar, men med sinter måste man trycka fort och släppa fort. känns konstigt sedan när man ska köra vanliga bilar med vanliga kopplingar
Hur noga är det att man planar svänghjul innan man monterar en sinterlamell? Är de skitsamma och ut och gasa bara?
M.V.H.
Är det blått/har härdad yta = plana. Är det inte rakt = plana.
Svänghjulet kastar ingenting! Ingen blå yta men den har små vågor efter min gamla sinterlamell och nu ska jag dit med en ny! Så frågan är om jag bara ska låta en nya slita in sig i det gamla "mönstret" eller plana...
Det är ju lixom inte allt för många verkstäder som har sommaröppet
Hur noga är det att man planar svänghjul innan man monterar en sinterlamell? Är de skitsamma och ut och gasa bara?
M.V.H.
Är det blått/har härdad yta = plana. Är det inte rakt = plana.
Svänghjulet kastar ingenting! Ingen blå yta men den har små vågor efter min gamla sinterlamell och nu ska jag dit med en ny! Så frågan är om jag bara ska låta en nya slita in sig i det gamla "mönstret" eller plana...
Det är ju lixom inte allt för många verkstäder som har sommaröppet
Är det blått/har härdad yta = plana. Är det inte rakt = plana.
Svänghjulet kastar ingenting! Ingen blå yta men den har små vågor efter min gamla sinterlamell och nu ska jag dit med en ny! Så frågan är om jag bara ska låta en nya slita in sig i det gamla "mönstret" eller plana...
Det är ju lixom inte allt för många verkstäder som har sommaröppet
M.V.H.
Varför ska du byta?
Sprängde den gamla i bitar, här kan man se resultatet: http://www.garaget.org/?car=78616&image=2425193 Så en ny behövs då två puckar lossna med en bit av "navet/plåten" Bitar av kopplingen låg i motorrummet och på maken.