3557
Sök

Hur långt måste jag köra med en 4 puckad sinterkoppling innan den är innkörd?

171 Inlägg
23 juli 2011
Trådstartare
#1
Tjena, som jag skrev innna, hur långt måste jag köra med sintern innan den är inkörd?


KHRacing
23 juli 2011
#2
inget alls ?
jagf har då inte kört in mina sådana kopplingar iaf

171 Inlägg
23 juli 2011
Trådstartare
#3
KHRacing skrev:
inget alls ?
jagf har då inte kört in mina sådana kopplingar iaf

Asså okej, en kompis till mig sa att jag skulle köra mellan 500-1000 för att köra in den


496 Inlägg
23 juli 2011
#4
testa och kolla så får du se tongue


272 Inlägg
23 juli 2011
#5
Ut o stämpla direkt. Inget att spara på.

Sen finns det idioter som tror man ska köra 500mil för att köra in en nyrenoverad motor också..

http://www.fartverket.se - Sveriges snabbaste myndighet!

171 Inlägg
23 juli 2011
Trådstartare
#6
jip skrev:
Ut o stämpla direkt. Inget att spara på.

Sen finns det idioter som tror man ska köra 500mil för att köra in en nyrenoverad motor också..

Härligt!! Ska testa ikväll wink


P o r s c h e
1 700 Inlägg
24 juli 2011
#7
Du får väl kanske "slita in" den lite så den passar in sig efter tryckplatta och svänghjul innan det greppar, men det är ju bara ut och slira lite och lasta lite så är det klart, utan att överhetta förstås. De blir ju inte bättre för att man sitter och kör 500 mil direkt, de bryr sig inte kopplingen om ^^


Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
24 juli 2011
#8
om min sinter håller i 1000mil så blir jag chockad. Ut och testa ordentligt direkt!. Kamakazie start 7 rpm och dumpa koppling på 2an. spinner däcken så håller kopplingen!

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

P o r s c h e
1 700 Inlägg
24 juli 2011
#9
ToTTeN skrev:
om min sinter håller i 1000mil så blir jag chockad. Ut och testa ordentligt direkt!. Kamakazie start 7 rpm och dumpa koppling på 2an. spinner däcken så håller kopplingen!

Ah, om man har lite kräm i motorn i alla fall ^^


171 Inlägg
24 juli 2011
Trådstartare
#10
ToTTeN skrev:
om min sinter håller i 1000mil så blir jag chockad. Ut och testa ordentligt direkt!. Kamakazie start 7 rpm och dumpa koppling på 2an. spinner däcken så håller kopplingen!

Haha lite svårt med 4wd tongue


Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
24 juli 2011
#11
Bakrani skrev:
ToTTeN skrev:
om min sinter håller i 1000mil så blir jag chockad. Ut och testa ordentligt direkt!. Kamakazie start 7 rpm och dumpa koppling på 2an. spinner däcken så håller kopplingen!

Haha lite svårt med 4wd tongue

Nejdå!. Kommer spinna lite. Slirar kopplingen är det lika bra och riva igen!.


Inkörning ska inte behövas iafal.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

171 Inlägg
24 juli 2011
Trådstartare
#12
ToTTeN skrev:
Bakrani skrev:
ToTTeN skrev:
om min sinter håller i 1000mil så blir jag chockad. Ut och testa ordentligt direkt!. Kamakazie start 7 rpm och dumpa koppling på 2an. spinner däcken så håller kopplingen!

Haha lite svårt med 4wd tongue

Nejdå!. Kommer spinna lite. Slirar kopplingen är det lika bra och riva igen!.


Inkörning ska inte behövas iafal.

Okej. har testa från 4-5 rmp, den tar jävligt hårt.. den slår till känns det som (inte alls som orginal gjode) och bilen sticker direkt.


KHRacing
24 juli 2011
#13
ToTTeN skrev:
om min sinter håller i 1000mil så blir jag chockad. Ut och testa ordentligt direkt!. Kamakazie start 7 rpm och dumpa koppling på 2an. spinner däcken så håller kopplingen!

Man kan även säga så att om det sprutar bakaxeldelar eller växellådsdelar så håller den bra med :-)

Turbo lover
555 Inlägg
24 juli 2011
#14
Är väl bara vissa carbonlameller som kräver typ 100 mils inkörning.


Med lem
1 127 Inlägg
24 juli 2011
#15
Inte har man tid att köra in racegrejer, fullt ös!


Peppe Vectra
1 076 Inlägg
24 juli 2011
#16
Turbovin skrev:
Är väl bara vissa carbonlameller som kräver typ 100 mils inkörning.

kolfiberprylar ska bara värmas för att funka, inte köras in.

En kall kolfiberlamell slirar som attan. samma sak som kolfiber bromsar, dom stannar inte bilen om dom är kalla.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

Turbo lover
555 Inlägg
24 juli 2011
#17
Spec anger iaf att man skall köra in deras kopplingar i 500 miles med lugn körning. Hade en sån lamell på min Saab 900. Är ju några som fått problem med de kopplingarna när de slarvat med inkörningen.
Senast redigerat av Turbovin (24 juli 2011)


171 Inlägg
24 juli 2011
Trådstartare
#18
Jag har tryckt på gasen lite och den funkar finfint. lite svårt med backen och växel 1 för att komma igång med bilen. Måste lära mig drag läget.


Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
24 juli 2011
#19
Bakrani skrev:
Jag har tryckt på gasen lite och den funkar finfint. lite svårt med backen och växel 1 för att komma igång med bilen. Måste lära mig drag läget.

Dragläge är inget man ska andvända med en sinter koppling. Då blir de inte långlivade. Så lite slir som möjligt!

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

P o r s c h e
1 700 Inlägg
24 juli 2011
#20
ToTTeN skrev:
Bakrani skrev:
Jag har tryckt på gasen lite och den funkar finfint. lite svårt med backen och växel 1 för att komma igång med bilen. Måste lära mig drag läget.

Dragläge är inget man ska andvända med en sinter koppling. Då blir de inte långlivade. Så lite slir som möjligt!

Man ska starta på hjulspinn, då blir det bäst wink



Sök