2223
Sök

Frågor ang. köp av turbo

High on diesel and gasoline
368 Inlägg
3 juli 2011
Trådstartare
#1
Hej, jag är ute efter en turbo till min 940.

Dock är turbon inte min starka sida så hoppas någon kan hjälpa mig här.

Är ute efter en turbo med twinentry som ska pumpa på bra på relativt låga register då bilen kommer gå på tvären. Motorn är en b230 med portad 531 topp, och turbon ska vara god för minst 500 hk (målet är ca 450-500 hk) Kammen är en omslipad vx3, vet ej receptet på denna just nu men kan återkomma om det.

Sen letar jag även bra sidor från utlandet jag kan handla mitt agg ifrån då det blir betydligt bättre priser!

Mvh Morgan


248 Inlägg
3 juli 2011
#2
ett bw s256, kör med ett själv på min lille 1.8l maskin och kan rekomendera en sådan, kan även fixa hem ett till dig om du vill det

finns i delat t3 0.76ar, vill du ha mera mått så hör av dig

polering 0706-903247

371 Inlägg
3 juli 2011
#3
Har du ett pulssplitt grenrör då? Annars kommer det inte göra nån skillnad med ett avgashus i twin entry!
För 500 hk skulle jag kolla på ett Garrett GTX3071r.
Jag har storebror till den turbon och är väldigt nöjd med den.


040 RedLine
1 219 Inlägg
3 juli 2011
#4
Turbobanditens tb-60 finns med twinentry smile

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

Dr. Turbo
459 Inlägg
3 juli 2011
#5
Ska du åka på tvären så rekommenderar jag att du skaffar en turbo med lågt trim på turbinen dvs skillnaden mellan induser och exduser är så stor som möjligt på turbinen.
Av de som är rekommenderade så är s256:an ett bättre val än gtx3071r då den har ett lägre trim.


High on diesel and gasoline
368 Inlägg
3 juli 2011
Trådstartare
#6
vr6rotrex skrev:
ett bw s256, kör med ett själv på min lille 1.8l maskin och kan rekomendera en sådan, kan även fixa hem ett till dig om du vill det

finns i delat t3 0.76ar, vill du ha mera mått så hör av dig

Låter intressant! hur ser registret ut med denna? när börjar det snurra på ordentligt för dig? Och vad ligger detta agg på för peng om du tar hem ett?

Mvh Morgan


High on diesel and gasoline
368 Inlägg
3 juli 2011
Trådstartare
#7
BrajjAxx skrev:
Turbobanditens tb-60 finns med twinentry smile

Sant.. men det händer inget med den turbon förens typ 4500rpm..   tongue


High on diesel and gasoline
368 Inlägg
3 juli 2011
Trådstartare
#8
need_4_boost skrev:
Har du ett pulssplitt grenrör då? Annars kommer det inte göra nån skillnad med ett avgashus i twin entry!
För 500 hk skulle jag kolla på ett Garrett GTX3071r.
Jag har storebror till den turbon och är väldigt nöjd med den.

Självklart har jag pulssplit smile


High on diesel and gasoline
368 Inlägg
3 juli 2011
Trådstartare
#9
Big Al skrev:
Ska du åka på tvären så rekommenderar jag att du skaffar en turbo med lågt trim på turbinen dvs skillnaden mellan induser och exduser är så stor som möjligt på turbinen.
Av de som är rekommenderade så är s256:an ett bättre val än gtx3071r då den har ett lägre trim.

Har faktiskt fått ett gott öga för bw, verkar som om dom verkligen går in på att få in mycket ny och bra teknik medan garret osv kör med sitt gamla som funkar bra tongue


248 Inlägg
3 juli 2011
#10
på min 1.8l maskin har jag fullt ladd vid 4200rpm men kan få det lite tidigare om jag vill men vill ha registret lite högre upp pga fwd ,kan maila dig en logg om du vill se?
vi kan ta priser mm via mail också
vr6turbo@live.se
Senast redigerat av vr6rotrex (3 juli 2011)

polering 0706-903247

High on diesel and gasoline
368 Inlägg
3 juli 2011
Trådstartare
#11
vr6rotrex skrev:
på min 1.8l maskin har jag fullt ladd vid 4200rpm men kan få det lite tidigare om jag vill men vill ha registret lite högre upp pga fwd ,kan maila dig en logg om du vill se?
vi kan ta priser mm via mail också
vr6turbo@live.se

Ja det skulle jag villja! skickar iväg ett mail till dig smile


248 Inlägg
4 juli 2011
#12
du har mail wink

polering 0706-903247

Dr. Turbo
459 Inlägg
28 juli 2011
#14
Nej det är inte en GTX3071R i den tråden.

Det är en vanlig GT3076R mot en Schwitzer S256.
Måste säga att jag är förvånad över resultatet. Det känns som något inte stämmer men kan inte sätta fingret på vad. Man vet tyvärr inte om de hade nått läckage när de testade Schwitzern för då kan resultatet bli "som det blev nu"
GT3076R är egentligen en dålig turbo och s256 en bättre.
Senast redigerat av Big Al (28 juli 2011)



Sök