3044
Sök

Problem med startmotor, ford 351w 89'

80 Inlägg
21 juli 2011
Trådstartare
hej jag tror att jag har ett problem med min startmotor på min ford bronco 89...
nu är det så att min startsolenoid har pajjat så jag tänkte starta genom att göra en liten fuling med att snabb dra kabeln från startmotorn till + kabeln på solenoiden, när jag gör detta gnistrar det till som fan och loppor flyger utav helvete och kabeln blir brännhet och startmotorn snurrar bara några enstaka varv väldigt trögt..
jag har kollat alla kablar till och från startmotorn efter kortslutningar, men hittar inget direkt som verkar skapa problemet..  vad fan kan det vara? kan det vara att jag behöver skaffa ny startmotor?sad

tack på förhand:)

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
21 juli 2011
Det kan också vara så att den behöver shimsas, har den fungerat förut som den sitter så kan det nog vara läge att skaffa en ny. http://www.agwprodukter.se/gallery_39.html har iaf bra priser. Hur bra de är vet jag inte. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

80 Inlägg
22 juli 2011
Trådstartare
wow 1000 spänn för en ny startmotor var fan inte mycket begärt yikes.. tack för tipset big_smile

80 Inlägg
29 juli 2011
Trådstartare
hittade felet iaf, förra ägarn har skruvat isär den och när han skruvat tillbaka den så hade han glömt en bricka i startmotorn som slog sönder allt, konstigt att det inte hänt tidigare tongue

Sök