3417
Sök

Bmw 325 E36 Coupé Elhiss problem!

57 Inlägg
1 augusti 2011
Trådstartare
Hejsan igen smile jag vill tacka dom som skrivit och svarat på mina elhissar problem, och problemet är löst!! smile men nu fick jag ett annat problem med el hissen, "/ det är så att när jag tog loss el hiss motorn så hade jag rutan nere på halvt! Och tydligen när jag satte dit allt så, hissar den inte längst upp, utan det är 1-2 cm glipa imellan fönstret och listen, som att det är coupe! Så åker rutan upp lite mer när man stänger dörren, och den åker inte längst upp.. hmm hur skall jag fixxa detta?
Är det bara att ta loss motorn och hissa upp rutan längst upp manuellt sen koppla ut minus Polen i 5 min och sätta i Polen igen? Eller hur tar jag mig till?

Tacksam för svar smile
Senast redigerat av Henkah (3 augusti 2011)

jag dras inte till grupptryck. Utan jag dras till laddtryck :D

German Engineering
9 083 Inlägg
1 augusti 2011
Hittade ett svar från en annan tråd, hoppas att det hjälper smile

"Om du tar loss dörrsidan och tar loss locket på styrsystemet till motorn. typ 10st torx skruvar för att få bort locket. sen i en liten öppning ser du en axel. på den axeln ska det sitta en magnet i mitten av hålet men den har förmodligen trillat ner så försök peta upp den med en skruvmejsel eller ngt. så den sitter i mitten av hålet. sen funkar det garanterat".

Källa: Autopower

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

57 Inlägg
1 augusti 2011
Trådstartare
Okej skall testa detta efter jobbet imorgon! om du kommer på nåt mer som det kanske skulle vara så kan du väl skriva här! smile

Kommer med update imorgon

tacksam för svar!
Senast redigerat av Henkah (1 augusti 2011)

Ljud freak !
928 Inlägg
1 augusti 2011
eller så är det knappen som sitter i låsnäsan !

57 Inlägg
2 augusti 2011
Trådstartare
Nu vart elhissarna fixade! 1 säkring som såg hel ut! fast den var paj "/ tack alla för svaren

Sök