2392
Sök

Vad för tryck på bränsletrycksregulatorn, Volvo 740 GL??

15 Inlägg
20 juli 2011
Trådstartare
#1
Hejsan!

Har fått ett problem med min 740 GL, jag har en bränsletrycksregulator på monterad och det har fungerat fint men nu har motorn börjat gå orent och jag kan tänka mig att det kan ha med bränslepumpen och regulatorn att göra.
Så jag undrar om det kan vara trycket på regulatorn som gör att pumpen inte pallar eller något??
Någon som vet eller varit ute för samma sak?

Mvh Fidde


1 319 Inlägg
20 juli 2011
#2
3 eller 3.5 bar. Vill minnas att det finns 2 olika. Men 3 eller 3.5 bar är jag 99% säker på att det är.

_----------'

385 Inlägg
20 juli 2011
#3
3bar till b230f.
Mvh

1 008 Inlägg
20 juli 2011
#4
B230F 87-88 = 2.5 bar (LH 2.2, svarta spridare, -007 lmm)
B230F 88b-92  = 3.0 bar  ( LH 2.4, gula spridare, -016 lmm)


15 Inlägg
21 juli 2011
Trådstartare
#5
okej, det är bara det att trycket står i psi hmm


385 Inlägg
21 juli 2011
#6
Senast redigerat av volvo142-73 (21 juli 2011)

3 Inlägg
21 juli 2011
#7
Kolla bränslefilter innan du går vidare,,enkelt och billigt att kolla./swansson

15 Inlägg
22 juli 2011
Trådstartare
#8
okej, har ställt in trycket på regulatorn till ca 2,5 bar nu.
Ska byta bränslefiltret så snart som möjligt.

Bara en fråga till de som är 740 "vana".. Är det vanligt när en 740 går orent att det är bränslefiltret eller typ luftmassemätaren?

mvh Fidde


15 Inlägg
22 juli 2011
Trådstartare
#9
kan membranet i BTR ha pajjat eller låter det osannolikt?


385 Inlägg
22 juli 2011
#10
Att bränslefiltret blir tätt har inget med filtret att göra, utn vart du tankar någonstans.
Är luftmassemätarn pajj borde din motorlampa lysa.

Kan ha hänt att tryckregulatorns membran har gått sönder dock ej vanligt.

Mvh

3 Inlägg
22 juli 2011
#11
luftmassamätaren kan oxå vara dålig..var det på min 740 när jag hade en,, ta loss den och kolla,,,sitter en liten tunn tråd i den, kolla så den är hel.

15 Inlägg
22 juli 2011
Trådstartare
#12
okej, då ska jag kolla det smile För jag har bara hört att om luftmassamätaren gått åt skogen så går inte motorn alls men det kanske bara är humbugg. Har faktiskt ingen aning.


3 Inlägg
23 juli 2011
#13
jo motorn går, men riktigt dåligt..brukar vara svårstartade och inte kunna varva dem redigt.

385 Inlägg
24 juli 2011
#14
Går bilen dåligt, läs ut felkoderna.
Mvh

15 Inlägg
2 augusti 2011
Trådstartare
#15
luftmassamätaren är hel, har bytt membranet i BTR:en, har bytt bränslefilter. Allt utan något positivt resultat hmm går hoppigt o knaggligt fortfarande??


>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 224 Inlägg
2 augusti 2011
#16
metalfr3dan skrev:
luftmassamätaren är hel, har bytt membranet i BTR:en, har bytt bränslefilter. Allt utan något positivt resultat hmm går hoppigt o knaggligt fortfarande??

Har du kollat stiften hur dom ser ut, kan vara en spridare som är paj. Har du ohmmätt dom så du ser att spolarna är hel?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!


Sök