2462
Sök

Ljudet kommer och går

147 Inlägg
14 augusti 2011
har du nån säkring som sitter på steget

147 Inlägg
14 augusti 2011
Mommo1990 skrev:
Det undra jag med, min gissning är att slutsteget är paj..

satt just och funderade på det men det kan vara nått glapp i steget men men har du slantar över sen semestern köp ett bättre steg

147 Inlägg
14 augusti 2011
men illa fall sätt gain på 50% och justera ljudet där efter för under 50% är liksom onormalt tycker jag

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
14 augusti 2011
har du mätt hur mkt ström du har vid steget spela och se hur mkt strömmen sjunker kasnek kasst batteri lr generator som inte orkar ladda

767 Inlägg
14 augusti 2011
fcm skrev:
men illa fall sätt gain på 50% och justera ljudet där efter för under 50% är liksom onormalt tycker jag

Vad du tycker är kan ju stå för dig. Gainen ställs efter stereons lågnivå. Har du en stereo med 8volt lågnivå behöver du aldrig gaina så mycket som 50%
Har du däremot en stereo med 2volt låg nivå är inte 50% ovanligt. men eftersom TS tycker att det redan nu basar för mycket finns det ju inget behov av att höja gainen i det avseendet.

Ang säkringar så kan givetvis alla säkringar spöka med risken att en AGU säkring spökar är många procent högre än att en ANL spökar.

Enklast är att skaffa en multimeter och mäta på slutsteget om det fortarande har ström på både jord och remote när fel inträffar. Finns det då ström så är troligtvis steget trasigt.

147 Inlägg
14 augusti 2011
när steget lägger av har du ruggat(småländska) på terminalen om det sätts i gång då för det kan vara glapp där

147 Inlägg
14 augusti 2011
Jiimpa skrev:
fcm skrev:

Vad du tycker är kan ju stå för dig. Gainen ställs efter stereons lågnivå. Har du en stereo med 8volt lågnivå behöver du aldrig gaina så mycket som 50%
Har du däremot en stereo med 2volt låg nivå är inte 50% ovanligt. men eftersom TS tycker att det redan nu basar för mycket finns det ju inget behov av att höja gainen i det avseendet.

Ang säkringar så kan givetvis alla säkringar spöka med risken att en AGU säkring spökar är många procent högre än att en ANL spökar.

Enklast är att skaffa en multimeter och mäta på slutsteget om det fortarande har ström på både jord och remote när fel inträffar. Finns det då ström så är troligtvis steget trasigt.

värst vad du kan hehe jag är en alpine freak och de har 4 v ut gain på 50%  hur förklarar du det inget illa ment för jag har en center macrom den ligger på ca 10 % för att den inte skall sticka ut för mycket men subb ?

147 Inlägg
14 augusti 2011
och skall du kommentera så vet jag att gain är ingen volym kontroll  det gör man via hun

3 187 Inlägg
14 augusti 2011
även jag gissar på dåligt med ström, testa att mäta och se vad du får för värden.

edit: du hann före, har du mätt på plintarna på steget?
Senast redigerat av big-jepp (14 augusti 2011)

257 Inlägg
14 augusti 2011
Trådstartare
Kolla precis multimeter över batteriet och pluskabel, den visa stabilt 14 volt, tror faktist det är fel på slutsteget, finns inga andra lösningar, för att säkringen har jag bytt ! Har jag gain över det jag har nu så luktar slutsteget bränt , det pröva jag precis

767 Inlägg
15 augusti 2011
fcm skrev:
Jiimpa skrev:
fcm skrev:

värst vad du kan hehe jag är en alpine freak och de har 4 v ut gain på 50%  hur förklarar du det inget illa ment för jag har en center macrom den ligger på ca 10 % för att den inte skall sticka ut för mycket men subb ?

Men kära du... Vad är det jag ska förklara? Det spelar väl ingen roll om du har 4 volt eller 8 volt ut, du kan ju givetvis ställa gainen 50% ändå. Det är inte rätt och det blir troligtvis oren signal, men givetvis så går det som det mesta annat.
Gainen är till för att kompensera stereons lågnivå. Är det 8volt så behöver du inte gaina normalt sett, har du sämre lågnivå så gainar man mer. Men kör du ditt race... Bara för att det funkar för dig så är det väl givetvis rätt.
Senast redigerat av Jiimpa (15 augusti 2011)

Sök