Hur länge höll du på med teorin?

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
14 augusti 2011 · 5 753 Inlägg

Pluggade inte, öppnade aldrig boken, åkte bara in och gjorde teorin och klarade den..


Men till min fördel så tog jag traktorkortet när jag var 16 och sneglade då igenom körkortsboken litegrann..

Senast redigerat av _Glenne_ (14 augusti 2011)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Martin 9-3 Fisketokig
14 augusti 2011 · 2 997 Inlägg

JapMax skrev:

Martin 9-3 skrev:
Bokade skrivningen själv. Läste igenom den aktuella boken från början till slut en gång och sedan skrev upp.

Samma sak på både bil och mc-uppskrivningarna. Kommer inte ihåg siffrorna. Hade slarvfel på någon av skrivningarna men gränserna tillåter ju skrämmande massa fel.

4 av 5 frågor är ju rent av löjliga. Normalt begåvad så klarar man utan bok garanterat.

Visst är det så, frågorna är egentligen inte särskilt svåra. Dessutom är 13 fel väldigt hög gräns, jag kan inte fatta att så många kuggar. Det som gör provet svårare än det behöver va är att dom snirklar till frågorna så man ska bli förvirrad. Det är alltså inte bara kunskap man ska ha, utan man måste tänka till extra noga varje gång så man inte råkar svara fel då dom flummar till svaren och frågorna så förbannat.

Och framförallt så bör det ligga olika värde i frågorna. Okej om man missar någon konstigt ställd fråga om datumparkering mm än om hur man bäst häver en sladd. "Gasar tills bilen går rakt" är ju ett hett alternativ smile

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
twin_cam Smålänning
14 augusti 2011 · 7 877 Inlägg

De allra flesta frågorna på teorin klarar man med normalt sunt förnuft.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
TomasCarlsson Tell the world that Jesus lives
15 augusti 2011 · 177 Inlägg

Martin 9-3 skrev:
4 av 5 frågor är ju rent av löjliga.

Kan tänka mig det efter att gjort ett minitestprov på körkort.se tongue

Marticus Meldem
15 augusti 2011 · 917 Inlägg

Gjorde frågor på nätet och läste i boken om delarna jag inte kunde på test-testen. Klarade mig galant smile

Sunt förnuft kommer man långt på...

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
OUTLAW1
15 augusti 2011 ·

det enda jag läste i boken var alla trafikmärken...hade 4 fel totalt..naturbegåvning kanske..
tog mig totalt 2½ månad fran start till körkort i handen...
satt o gjorde datorproven i ca 4 dagar innan provet.

som sagt sunt förnuft råder...tänk och stressa inte...
har du kört mycket i trafiken "vet" du vad som är rätt o fel på frågorna...

Senast redigerat av OUTLAW1 (15 augusti 2011)

TomasCarlsson Tell the world that Jesus lives
15 augusti 2011 · 177 Inlägg

OUTLAW1 skrev:
det enda jag läste i boken var alla trafikmärken...hade 4 fel totalt..naturbegåvning kanske..

Läser just nu trafikmärken grundligt, resten skall jag bara läsa igenom snabbt.

Germax
15 augusti 2011 · 12 086 Inlägg

Onödigt att slarva, läs igenom allt så du förstår.

Jag kan inte påstå att man klarar proven med bara sunt förnuft riktigt, speciellt eftersom frågorna inte är formulerade med sunt förnuft tongue

TomasCarlsson Tell the world that Jesus lives
15 augusti 2011 · 177 Inlägg

JapMax skrev:
Onödigt att slarva, läs igenom allt så du förstår.

Aa det har du rätt i i och för sig:)

FL3JM Inga konstigheter
15 augusti 2011 · 2 064 Inlägg

Det man borde ha i sverige är fickparkerings-prov. Det har man i sydafrika iaf, första momentet i uppkörningen. Står ett enda hjul på vita linjen så är man kuggad på en gång.

careau
15 augusti 2011 · 1 624 Inlägg

tänk logiskt så klarar du det.

Germax
16 augusti 2011 · 12 086 Inlägg

FL3JM skrev:
Det man borde ha i sverige är fickparkerings-prov. Det har man i sydafrika iaf, första momentet i uppkörningen. Står ett enda hjul på vita linjen så är man kuggad på en gång.

Minst hälften av alla svenskar kan ju inte fickparkera så det skulle bli en svår nöt tongue

OUTLAW1
16 augusti 2011 ·

JapMax skrev:

FL3JM skrev:
Det man borde ha i sverige är fickparkerings-prov. Det har man i sydafrika iaf, första momentet i uppkörningen. Står ett enda hjul på vita linjen så är man kuggad på en gång.

Minst hälften av alla svenskar kan ju inte fickparkera så det skulle bli en svår nöt tongue

minst hälften kan inte ens köra bil när det:
snöar
regnar
första solen kommer
tidiga morgonar

som sagt genomsnitts svensken är katastrofalt kass på att framföra fordon enligt mig..
Säer INTE att jag är världsbäst i trafiken men fasen vad många gnger jag själv fått "rädda" andra från att råka illa ut...

Ett fint exempel på okunskap är ju dom som stannar i en rondell för att släppa in andra..vad fan tänker man med...!!!

Eller att man mil efter mil ligger med blinkersen ute....hallåååå tittat på instrumenten i bilen nån gång??

För att komma tillbaka till fickparkering så ser man ju dagligen massa "finingar" som parkerar så man tror dom har en fotbollsplan hemma...snett in i 2 fickor tillexempel ..går ut o tittar nöjt på sin parkering och går därifrån..OFTAST har dom fina nya bilar dessutom men har ingen aning om att dom just gick i från sin bil med tända lampor...

Nej som sagt fickparkeringsprov,starta i motlut och medlut,köra med släp,backa med släp,FORDONSKUNSKAP, detta är saker SOM borde ingå i ett körkortstagande i dag tycker JAG..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang