2310
Sök

Sportavgassystem =)

6 Inlägg
21 januari 2007
Trådstartare
Det är så att jag har en Volvo s40 T4 -98...
Har tänkt att skaffa mig ett sportsystem till bilen från katten och bakåt, men vet inte vilket märke jag ska välja.
Jag vill att det ska låta gott när man drar på men det får inte bli irreterande vid långfärd. Det får gärna brumma när man inte gasar, men som sagt inte för mycket.

Vore tacksam med lite ideér smile

MVH Richard

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
21 januari 2007
Jag hade tagit Ferrita, men det är nog mest för att jag bor precis bredvid deras affär/verkstad tongue

Dom har ju ett hyffsat rykte också.
www.ferrita.se

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

666 Inlägg
21 januari 2007
vilken prisklass vill du hamna på?!
JT-Tuning ligger ganska billigt, men sen så är inte de rostfria...om man nu behöver det, mitt system låter riktigr bra, jt-tunging 1 dämpare låter fin fint utanför bilen, men i bilen så låter det knappt ngt alls, det är skönt vid långkörning
//Silver

Härnösand
191 Inlägg
21 januari 2007
jag har simons på min mr2:a och det låter jävligt gött tycker jag big_smile och funkar bra på längre färder! men så fort man trycker på gasen lite extra så låter gött ;D

så det är svårt att ge fan i att gasa big_smile

jag lånar tråden lite! hur mycket effekt får man av att byta avgassystem? eller blir det inget???

Allt med Motor är roligt :)

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
21 januari 2007
Honke_86 skrev:
jag har simons på min mr2:a och det låter jävligt gött tycker jag big_smile och funkar bra på längre färder! men så fort man trycker på gasen lite extra så låter gött ;D

så det är svårt att ge fan i att gasa big_smile

jag lånar tråden lite! hur mycket effekt får man av att byta avgassystem? eller blir det inget???

Vissa säger att det ska 5-10% effekthöjning.
Vissa säger att det bara ändrar ljudet, och om det ger effekthöjning så är det så lite att det inte känns.

Sportsystem ger ju bättre effekt än "orginal", men jag tvivlar på att du känner så mycket mer skillnad än ljudet.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

1 453 Inlägg
21 januari 2007
silverbird skrev:
vilken prisklass vill du hamna på?!
JT-Tuning ligger ganska billigt, men sen så är inte de rostfria...om man nu behöver det, mitt system låter riktigr bra, jt-tunging 1 dämpare låter fin fint utanför bilen, men i bilen så låter det knappt ngt alls, det är skönt vid långkörning
//Silver

tja det beror väl på hur pass ljudisolerad bilen är smile

666 Inlägg
21 januari 2007
effekten beror på vilken motor, har du en sug motor så förlorar du effekt om du slänger på ett 3"... men om du har  en turbo så får man mest effekt om man har så lite motståndefter turbon som möjligt, enligt jt.tuning där ja köpte mitt så ger det 8-10%.... jag märker av det litta grann i af, turbon varvarupp snabbare, dv spoolup tiden minskar, sen så upplever ja att det blir snabbare respons i bilen me....

//Silver

Sök