3192
Sök

Skillnaden mellan Volvo och Opel

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
21 januari 2007
#21
John87 skrev:
Kan fortfarande inte förstå hur den är roligt med brutalt mycket (ca. 300hk) kraft på framhjulsdrift... Helt ologiskt för mig.

Ok, om man är uppe i fart så är det kul, men annars. Nää, tack.
brutalt mycket effekt i en 850 är över 450 hk... å det är brutalt att bara kunna växla ner i typ 100 å de börjar spinna... de ä bara brutalt.. å fruktansvärt kul...
och fruktansvärt onödigt.. men de mesta som är kul är även onödigt...

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)

klabbarpan
3 041 Inlägg
21 januari 2007
#22
Opel är en störtskön bil att ha ock göra med, så länge man sköter om dem och ger dem vård s är dom fina. Lätta att rparera med. Volvon är trång som fan.

Om volvo 850 är så bra, hur kommer det sig då att e. melins gammla 850 med 709 hp blev dragen av en saab 9000 turbo med 163 hp? sug på den


fritidsprofessor
1 197 Inlägg
21 januari 2007
#23
opel är skrot.. köp en volvo.. fast 850 är ju fwd så de e skrot de oxå


FreddeK
21 januari 2007
#24
jag hade valt volvon helt klart! just 850in är riktigt skön att åka i...rymlig också! haft två oplar...en vectra och en astra coupe bertone..rena skiten enligt mig!

Allvetande uppfinnare
377 Inlägg
21 januari 2007
#25
köp volvon och opeln smile

Arbete är en mycket viktig sak, därför ser vi till att spara lite till morgondagen.
http://www.youtube.com/watch?v=li4Yfmkurl0 lyssna, egenproducerad låt..

julgran
214 Inlägg
21 januari 2007
#26
Volvo är ju mest bil för pengarna. Så köp en Volvo. Opel är ju ren skrot!.


9 108 Inlägg
21 januari 2007
#27
nixon89 skrev:
Om volvo 850 är så bra, hur kommer det sig då att e. melins gammla 850 med 709 hp blev dragen av en saab 9000 turbo med 163 hp? sug på den
Antagligen för att det var något fel på den eller pga en sovande förare wink Säger ju sig självt att det inte var en normal repa.


12 Inlägg
21 januari 2007
#28
nixon89 skrev:
Opel är en störtskön bil att ha ock göra med, så länge man sköter om dem och ger dem vård s är dom fina. Lätta att rparera med. Volvon är trång som fan.

Om volvo 850 är så bra, hur kommer det sig då att e. melins gammla 850 med 709 hp blev dragen av en saab 9000 turbo med 163 hp? sug på den
Det säger ju allt, köp en Saab istället wink


Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
21 januari 2007
#29
nixon89 skrev:
Opel är en störtskön bil att ha ock göra med, så länge man sköter om dem och ger dem vård s är dom fina. Lätta att rparera med. Volvon är trång som fan.

Om volvo 850 är så bra, hur kommer det sig då att e. melins gammla 850 med 709 hp blev dragen av en saab 9000 turbo med 163 hp? sug på den
Men varför använda det som ett exempel? Det är ju helt klart att föraren i 850:n sov eller nåt..

Tänk själv! Tror du verkligen att saaben skulle haft en chans? Om inte volvon bara står och spinner då förstås, vilket han inte gör om han går ut för att "racea"

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

285 Inlägg
21 januari 2007
#30
John87 skrev:
nixon89 skrev:
Opel är en störtskön bil att ha ock göra med, så länge man sköter om dem och ger dem vård s är dom fina. Lätta att rparera med. Volvon är trång som fan.

Om volvo 850 är så bra, hur kommer det sig då att e. melins gammla 850 med 709 hp blev dragen av en saab 9000 turbo med 163 hp? sug på den
Men varför använda det som ett exempel? Det är ju helt klart att föraren i 850:n sov eller nåt..

Tänk själv! Tror du verkligen att saaben skulle haft en chans? Om inte volvon bara står och spinner då förstås, vilket han inte gör om han går ut för att "racea"
Kan inte annat än att hålla med. eller så struntade han helt enkelt i att ta ett race.
Varför skulle han då det inte är någon sport när det är sån skillnad.
Jag körde om en lamborgini diablo härom dagen, och det var knappast för att jag har en bil som går bättre smile

en satans jävla Volvo.

684 Inlägg
21 januari 2007
#31
nixon89 skrev:
Opel är en störtskön bil att ha ock göra med, så länge man sköter om dem och ger dem vård s är dom fina. Lätta att rparera med. Volvon är trång som fan.

Om volvo 850 är så bra, hur kommer det sig då att e. melins gammla 850 med 709 hp blev dragen av en saab 9000 turbo med 163 hp? sug på den
har du bevis på det??

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life

Gorgilus addictus
4 755 Inlägg
21 januari 2007
#32
nixon89 skrev:
Opel är en störtskön bil att ha ock göra med, så länge man sköter om dem och ger dem vård s är dom fina. Lätta att rparera med. Volvon är trång som fan.

Om volvo 850 är så bra, hur kommer det sig då att e. melins gammla 850 med 709 hp blev dragen av en saab 9000 turbo med 163 hp? sug på den
Ehh? Har du filmbevis på det? De är ju omöjligt! Om inte 850:in gick sönder eller att föraren sov......

Allt för den där jävla hatten!

149 Inlägg
21 januari 2007
#33
villon skrev:
Irmscher Vectra skrev:
Volvo? Först, kolla vilken som tar mest soppa. Jo, Volvon. Vilken är dyrast i drift? Jo, Volvon. Särskilt då en R. Vilken ser tråkigast ut med eller utan styling? Jo, Volvon. Vem tittar ingen på?  Jo, Volvon. Svaret är enkelt. Köp Opeln! smile I ala fall om du vill synas.
hmm mest soppa tar nog opeln om han väljer v6:an eller turbo 4x4 då dom drar rätt mycket över litern båda två vid blandad körning,, har hört både från opel och andra försäljare
Skulle inte tro (en sekund) på att en 850/850R skulle dra mindre än en calibra v6/turbo. Vad väger en 850 snik och en 850R?

Men visst om det är komfort och utrymme du ska ha välj en 850 då.
Senast redigerat av _Widde_ (21 januari 2007)

Opelåkare. Banåkning och GT bilar är livet!

klabbarpan
3 041 Inlägg
21 januari 2007
#34
Ja visst har jag film bevis! Vetefan hur man laddar upp bara...


Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
21 januari 2007
#35
nixon89 skrev:
Ja visst har jag film bevis! Vetefan hur man laddar upp bara...
Då väntar jag ivrigt på det. Blir intressant att se smile

Tror fortfarande att det är en omöjlighet om inte SAAB'en läts vinna...

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

454 Inlägg
21 januari 2007
#36
Jag tycker calibran är tråkigare än R:en .... calibran känns för mkt ungdomsbil .... kompisen hade en T-gul , fan vilken fräck bil det är..... jag vet inte hur ni tycker men jag älskar sportversioner av "svensson" bilar ... tex volvo R eller Saab AERO osv osv ..det är godis smile


Sök