3520
Sök

MotorProblem med min volvo 144 årsm 73. B20 motor

40 Inlägg
20 augusti 2011
Trådstartare
hej alla bilfantaster smile har fått lite bekymmer med min bil. är inte så duktig själv på motorer. men iaf. när ja accelererar och kör i runt 90 så kommer det ett rassel/skramelljud precis som nått ligger och vibrerar. men vet inte va de kan va. o den tar mycket vatten tycker ja. kan fylla fullt. köra några dar sen är det slut. men oljan o allt är fint och hittar inte nått direkt läckage. motorn ska ur snart ändå men vore skönt o veta va man ska leta efter för fel. och så går den lite ojämt o konstigt.. Mvh Parne

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 242 Inlägg
20 augusti 2011
Parne skrev:
hej alla bilfantaster smile har fått lite bekymmer med min bil. är inte så duktig själv på motorer. men iaf. när ja accelererar och kör i runt 90 så kommer det ett rassel/skramelljud precis som nått ligger och vibrerar. men vet inte va de kan va. o den tar mycket vatten tycker ja. kan fylla fullt. köra några dar sen är det slut. men oljan o allt är fint och hittar inte nått direkt läckage. motorn ska ur snart ändå men vore skönt o veta va man ska leta efter för fel. och så går den lite ojämt o konstigt.. Mvh Parne

Läckande vattenpump?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

48 Inlägg
20 augusti 2011
som sagt låter som vatten pumpen är slut.

Hellre En Polare I Kanalen Än En Kall Balle I Analen!!

1 Inlägg
21 augusti 2011
Parne vi kan ju börja med att riva toppen. för den läcker vell ej vatten tror du blåst topppackningen som jag gjorde på min.

Saab Performance

Mannen myten legenden
179 Inlägg
23 augusti 2011
topplockspackning.

wooooommm, pschii, wooooommmm

Inofficiell Alkoholkontrollant.
451 Inlägg
23 augusti 2011
Låter som en kass vattenpump, och/eller topplockspackningen.

Dock kan rasslet komma någonannastans ifrån också..

Det handlar inte om hur fort man kör, utan attityden när man glider.

Självlärd
3 083 Inlägg
23 augusti 2011
Farsans 740 skramlade också. Dock hela tiden. Det var en ventilfjäder som hade sagt god natt

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Sök