3016
Sök

Köpråd: Mustang GT årsmodeller 99-03

1 863 Inlägg
21 augusti 2011
Trådstartare
#1
Funderar på att skaffa mig en sommarbil, Mustang Cab. Känns som det är nu mot höst vinter man ska köpa, men vad är bra-dåligt med dessa bilar?
Krav är att det är med V8a.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

MustangSam
41 Inlägg
21 augusti 2011
#2
Det som är bra med dem är väl att de kan se jävligt häftiga ut ifall man fixat dem på rätt sätt. De har även en tendens att låta sjukt nice (med fördel att man har Flowmaster super 44, utan dem så låter det ju fortfarande nice, men inte samma sak!). Det som jag tycker är dåligt dem är väl att de flesta importeras ju ifrån USA och då har dem en del motorvägs mil på sig, men inget direkt negativt mot bilen, bara på pappret. V8an går jäkligt bra, och är riktigt snygg, men får tyvärr stryk utav Camaron från samma år (GRRR) Har du några fler frågor så är det bara o fråga!

PS. http://www.youtube.com/watch?v=sJ67DdOEtVo Sådär låter en helt original mustang med bytta ljuddämpare till Flowmaster super 44 (Ifall man skall lita på tuben)


1 863 Inlägg
21 augusti 2011
Trådstartare
#3
Hur är dom kvalitetsmässigt? Försäkringskostnader?

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

MustangSam
41 Inlägg
21 augusti 2011
#4
Jo, dem är kraftfulla amerikanska monster! Ända delen på bilen som jag är lite besviken på är instrumentpanelen, den känns lite plastig, men inget stort problem, försäkring har jag inge koll på faktiskt haha!


MustangSam
41 Inlägg
21 augusti 2011
#5
Hur mycket hade du tänkt lägga ner på en mustang?


1 863 Inlägg
21 augusti 2011
Trådstartare
#6
Typ 90-120000.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
22 augusti 2011
#8
-03/-04 Cobrorna är dock lite för dyra för hur mycket han tänkte lägga ner men det kan ju alltid vara nästa steg?
Kört fars Cobra väldigt mycket och detta är mitt intryck.

MYCKET bra väghållning (dock är denna väldigt mycket uppgraderad, byggd för Auto-X), Fords 4.6L Modular motor är en slitvarg. Den är riktigt bra (Därför jag har som krav vid nästa köp av bil att jag ska ha 4.6 motorn).
Bilen ser otrolig ut (spceiellt Cobrorna).
Mycket sköna säten (dock jobbiga att sova i om det räknas).
Själva instrumentpanelen, alla instrumenten sitter riktigt bra, riktigt snyggt.
Resten av instrumentbrädan är väl okej men mitt konsolen på våran är katastrof. Ligger och skakar, vibrerar och låter hela tiden, får tuppjuck på den!
Men så är det med jänk. Inredningen är aldrig bra.

Mycket bil för pengarna är det verkligen! Och 4.6L motorn går att trimma i all oändlighet (nästan) och vill du ha IRS, finns på Ebay!
Mycket uppgraderingar för inga pengar alls finns (så är det med alla jänk speciellt Mustang).

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

1 863 Inlägg
22 augusti 2011
Trådstartare
#9
Tack för info, inredningen bryr jag mig inte så mycket om. Tänkte bara ha den som glidarbil och lite bus på sommaren.
Hur är det med reservdelspriser, som övriga Ford eller?

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
22 augusti 2011
#10
Reservdelar till Mustang är otroligt billigt och ALLT finns.
Du kan nog bygga ihop en hel Mustang på bara post order.

När du väl lär dig hur man ska bära sig åt för att enklast beställa från USA så är det inga problem.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

1 863 Inlägg
22 augusti 2011
Trådstartare
#11
Schysst, blir till att börja leta mer på allvar så snart man lurat in tanten på samma spår.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
1 863 Inlägg
24 augusti 2011
Trådstartare
#13
Hur stor skillnad e d på Camaro och Mustang i dom årsmodellerna?

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

MustangSam
41 Inlägg
24 augusti 2011
#14
Camaron ifrån samma år är något snabbare och har lite mer HK. Tror den har 320 eller något. Jag var också lite sugen på en Camaro pga det. Men om jag ska vara ärlig så är dem inte alls lika snygga!


1 863 Inlägg
24 augusti 2011
Trådstartare
#15
Nej, det tycker inte jag heller, men dom ligger bättre till i pris konstigt nog.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

MustangSam
41 Inlägg
24 augusti 2011
#16
Något du kan göra är att åka och testköra en utav vardera, för olika fordons körkänsla passar in på olika människor! Vem vet, Camaron kanske är skönare att köra, själv har jag aldrig kört en faktiskt


A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
24 augusti 2011
#17
Gillar du mer sportig känsla, sitta på golvet så har du Camaron.
Gillar du mer att bara sitta och köra, då är det Mustangen.

Planerar du på att trimma är båda två otroligt lätta att få upp i seriösa siffror. På sug sidan har nog Camarons LS1 trim mer än vad Mustangens 4.6 har men med tanke på 03/04 Cobrorna så finns det oändligt med trim om du går överladd på en 4.6L.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

1 863 Inlägg
24 augusti 2011
Trådstartare
#18
Då jag vill ha en cab så är det mest en glidarbil jag är ute efter, så det blir nog Mustang iallafall.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.


Sök