1905
Sök

Tappat bort nycklarna till låsbart tanklock..

43 Inlägg
24 augusti 2011
Trådstartare
Tja, köpte biltemas kassa tanklock, sen hade ja passagerare på vallåkra & sen va nycklarna mystiskt borta.. har vänt upp & ner på bilen men dom e inte där.. ringde biltema & han sa att man bara kan borra upp de, nån som har provat de?

242 Inlägg
24 augusti 2011
Är det av plast så är det vell bara ta ett stämmjärn och hammare och slå bort det? hahah

43 Inlägg
24 augusti 2011
Trådstartare
mjo men de lär ju va metall den sista biten längst ner? hmm

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
24 augusti 2011
De flesta tanklock är nästan löjligt veka, rörtång, hammare, mejsel & lite vilja brukar lösa problemet på ca 5 min. Annars är det bara att köpa ett nytt likadant lock, 20:- på att nyckeln passar. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

43 Inlägg
24 augusti 2011
Trådstartare
ja ringde biltemas kundservice innan idag & han sa att de andra nycklarna inte passa & att man fick borra upp de, men min kille tog en skruvmejsel och bräckte upp de :p

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
24 augusti 2011
Jag sa ju att de är veka. smile

43 Inlägg
25 augusti 2011
Trådstartare
haha ja, jävla biltemaskit wink

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
25 augusti 2011
Jag "dyrka" upp mitt med en annan nyckel av liknande storlek, låsmekanismen är sällan så värst avancerad i låsbara tanklock wink .

- Time Attack -

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
25 augusti 2011
Jenniferjohansson skrev:
haha ja, jävla biltemaskit wink

Tro mig det är inte bara biltema, typ alla lock är veka. Men jag har faktiskt haft en 240 med sönderbrutet tankrör, där måste det ha suttit ett rejält jävla lock. Volvos orginal är ganska stadigt. .)

43 Inlägg
26 augusti 2011
Trådstartare
Ja, de tog asså 1 min max att bräcka upp biltemas iaf, har aldrig testat med orginal smile

Sök