3080
Sök

Sälja bil till England ?

86 Inlägg
3 augusti 2011
Trådstartare
vad bör jag tänka på om jag vill sälja min bil till England ? Betalning? Etc ?
Mvh John

Forummoderator
18 097 Inlägg
3 augusti 2011
Bargis skrev:
Mvh John

Låter som du åkt på en Scam. Finns mycket trådar om detta. Titta på denna och se om du känner igen något.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=221723

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

1 624 Inlägg
3 augusti 2011
Bargis skrev:
Mvh John

Be dom komma hit, be om att få _KONTANTER_

812 Inlägg
3 augusti 2011
som careau skriver, det ENDA som gäller när man säljer bilar till icke svenskar är KONTANTER
vill personen betala på något annat sätt försöker troligtvis personen att lura dig
Senast redigerat av aakesson (3 augusti 2011)

Evildan
3 augusti 2011
Lämna absolut inte ut några kontonummer.
Om personen mot all förmodan är seriös och kommer hit behöver du dennes personuppgifter och sedan ska du skicka in papper till transportstyrelsen om ägarbyte och export.
Den nya ägaren kommer att behöva ta med sig den blå delen av regbeviset för att kunna regga bilen i england.
mvh D.

Forummoderator
18 097 Inlägg
3 augusti 2011
Är det Saaben? Vilken frisk engelsman köper en Saab från Sverige? Ratten på fel sida... Kostar säkert inte mer hemmavid. Trimmat räknas ju inte i priset. Eftertanke...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

86 Inlägg
3 augusti 2011
Trådstartare
Tack för alla svar!  Och även uppvaknandet smile

86 Inlägg
3 augusti 2011
Trådstartare
careau skrev:
Bargis skrev:
Mvh John

Jag har nu mailat han om just betalningen. Ska bli spännande att se vad han svarar.

Saabifierad
2 031 Inlägg
3 augusti 2011
Bargis skrev:
careau skrev:
Bargis skrev:
Mvh John

Jag har nu mailat han om just betalningen. Ska bli spännande att se vad han svarar.

Ytterst spännande, du kommer inte få något svar.......

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

86 Inlägg
27 augusti 2011
Trådstartare
Jag frågade om han skulle komma till sverige med pengarna, men han ville betala med paypal.
Så jag skiter i honom.
En flygstol från england till sverige kan ju inte vara allt för dyrt, ska man spendera 50k på en bil så borde han ha råd att komma hit och titta på det han ska lägga pengarna på.

Sök