3583
Sök

Blev av med sidospeglen !!

494 Inlägg
21 januari 2007
Trådstartare
imorse så var jag på väge hem i de någon dåliga vädret snö överallt som tur var var min vägbana plogad men inte den andra.
rätt som de var pang!! en backspegel mindre, den mötande bilen hade spårat och kört bort min backspegel. höll ju på att göra skidmarks i kallingarna.

en ny spegel kostar kankse en 100kr på skroten till min bil men de som stör mig att han inte ens brydde sig att stanna!! inte en bromsning inget bara fortsätta har folk ingen som helst moral.

så nu har jag fått av mig lite aggretioner!

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
21 januari 2007
Vafan, sånt är ju såå irriterande!

Inte direkt dyrt, och inte mycket jobb (om det inte var elstyrt då), men grymt jobbigt!
Han borde ju ha vett att ersätta dig för skadan, även ifall det "bara" är 100:-

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

494 Inlägg
22 januari 2007
Trådstartare
mm de värsta är ju att man får stå ute i 10 minus och skruva usch:p och så var de el styrt men de är väll bara tre sladdar lr så ..
men liksom att man bara stannar och kollar läget tycker jag borde vara en normal reaktion men inte för alla tydligen.

men funderar på om man skulle skaffa sig ett par andra speglar kanske kromade m3 någon som vet ett bra ställe där man akn få tag på de för en bra peng. satt och kollade och fick nästan hjärtattack när de tog 800kr för den lilla töntiga plastbiten till adapterplatta,

9 108 Inlägg
22 januari 2007
Precis, se det som ett utmärkt tillfälle att köpa nya backspeglar wink Men för guds skull, inte kromade... (min åsikt)

.......
2 655 Inlägg
22 januari 2007
MilleN skrev:
Precis, se det som ett utmärkt tillfälle att köpa nya backspeglar wink Men för guds skull, inte kromade... (min åsikt)

håller med. verkligen inte cromade. så fult. snyggare att lacka i samma färg som bilen...

2 Inlägg
22 januari 2007
Riktigt stört. Farsan blev av med sin sidospegel på samma vis av en oaktsam lastbilschaffis som körde av den på en landsväg. Stannade inte heller. Det var inga hundra kronor heller - utan han fick betala självrisk (det kostade m.a.o mer än 3000:-).
Senast redigerat av goop (22 januari 2007)

2 123 Inlägg
22 januari 2007
Var väl en kärring eller Bratz från 08 som inte kunde kontrolera pappas Amg eller liknande. Nej skämt åsido.
Tråkigt när sånt händer, förstår inte varför folk inte stannar.
Varför vände du inte på tvären och körde efter han ?
MVH Fredrik

20 Inlägg
22 januari 2007
SPrcäkte min spegel i natt när ja va ute:P gick lite fort i en kurva o vips så stod de en stolpe med:P men håller på o spackla o lacka nere vid garaget...va hemma o tog lite mat medans färgen torkar....

Angående om man blir påkörd...de är väl vanligt folkvett o stanna...ja hade ju tvärvnt o följt efter tills han hade stannat....

494 Inlägg
22 januari 2007
Trådstartare
ja tanken att vända var inte långt borta men hade jobbat hela natten så kände verkligen inte för att jaga någon särskillt inte i de väglaget heller.
sen så kom ju tanken om att du har ajg en ursäckt att sätta på lite sjysstare speglar upp:p

inte krom säger ni hmm tyckte de såg rätt snyggt ut lånar bild http://www.garaget.org/?car=7619&image=315686

hoppas han inte bli ledsen äver lite extra reklam,

men tror ni inte de ser knas ut om ja skulle ha röda speglar de är ju svarta orginal:P får kanske photo shopa och se hur de blir.. bra med lite synpunkter
Senast redigerat av Vogge (22 januari 2007)

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
22 januari 2007
Jag lånar din tråd lite, hoppas det är ok.

Har ju elstyrda speglar på 740:n, men en gick sönder, så förra ägaren bytte den. Dessvärre byttes den till en som inte var elstyrd eftersom det inte fanns nån elspegel på skroten då sad

Mycket jobb för att byta tillbaka till en orginal elspegel eller ska jag strunta i det?
Det är spegeln vid förardörren som är bytt, så man nåt ju att ändra den för hand, men det är lite jobbigt när det ändå finns elstyrt tongue

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

193 Inlägg
22 januari 2007
tråkigt som fan! hände en kompis i fjällen får 2-3 veckor sedan.
han fick väja ner i diket och endå gick ena spegeln samt att fram kjolen
sprack när nosen var nere i diket.
Inte stannade den idioten som var över på fel sida, vilka
svin det finns.
Håller med de andra, inte krom!!

Mvh Kimme

494 Inlägg
23 januari 2007
Trådstartare
XanderCage skrev:
tråkigt som fan! hände en kompis i fjällen får 2-3 veckor sedan.
han fick väja ner i diket och endå gick ena spegeln samt att fram kjolen
sprack när nosen var nere i diket.
Inte stannade den idioten som var över på fel sida, vilka
svin det finns.
Håller med de andra, inte krom!!

Mvh Kimme

fattar inte de dära att man inte stannar är ju stört folk kan ju skada sig. kul att ha de på samvetet liksom veta att någon stackar står med bilen i diket i kylan och väntar på bärgning!

angående montering av elspegel så är de rena barnleken om de har setat elspeglar där från början så är de bar skaffa sig en elspegel på skroten sen så finns ju sladdarna framdragna kan tänka mig att de är fyra fem stycket. en upp,ner,höger,väntster jord värme aja vart lite flera men typ så.  sen kan man mäta sig fram lr prova vilken sladd som ska vara vart.

193 Inlägg
23 januari 2007
Jo precis.
Min kompis funderar som du att byta till några andra sidospeglar
så att något gott kan komma med det.

Mvh Kimme

Sök