Bjornn skrev:
Fläktstyrningsenheten är helt säkert sönder.
Fläktstyrningsenheten ersätter de gamla fläktmotstånden.
Denna enhet är mer avancerad och möjliggör bla steglös fläkthastighet, och den mäter även driftspänningen på kupefläkten.
850ins fläktreglage har felkodsindikering med hjälp av lamporna ovan AC REC knapparna, var gång du vrider på tändningen så blinkar de en felkod.
Det går även diagnosera med blinkkod i motorummet om bilen är -95 annars har den OBD 16polig diagnosuttag.
Fläktstyrningsenheten behövs bytas ut, ta också reda på om de är något fel på fläkten eftersom enheten har bränt ihop, så fläkten ej orsakat felet.
Fläkten kanske går för trögt vilket är vanligt när de är gamla, då blir fläktmotorn kablage och enheten väldigt varma och ibland smälter plasten på kablarna till fläkten också.
Skulle tro att det är fel på fläkten.
Orsaken till att fläkten går när du monterar säkring är att fläktstyrningen är ihopbränd.
Kör ej med säkringen i då det är hög risk att det kan börja brinna.
Felkoder måste raderas innan fläkten kommer fungera igen.