2443
Sök

Bygga in 6x9?

108 Inlägg
23 januari 2007
Trådstartare
#1
Jag ska bygga en baslåda under min hatthylla, i hatthyllan sitter det 2 st 6x9or. ska jag bygga in dem i separata lådor?!
Kan baslådan på något sätt förstöra 6x9orna?? Med trycket från basen eller nåt.
Vill att många skriver, lite brådis !
Mvh


montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
23 januari 2007
#2
jag har inte bygt in mina  6*9or i separata lådor.. men funderar på å göra det, känns som attt d e dom som spökar när man spelar högt.. så mitt råd e att bygga in sexniorna i låda!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

108 Inlägg
23 januari 2007
Trådstartare
#3
Okej!

Finns det fler som vill lägga ett inlägg som har lite tankar/funderingar egna erfarenheter om att bygga in 6x9orna i lådor när man har baslåda??
Vill ha många kommentarer!!

Mvh


Egenföretagare
2 496 Inlägg
23 januari 2007
#4
Absolute ska du göra det ! har gjort liknande fast med 6,5" å ett par 8"

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

110 Inlägg
23 januari 2007
#5
Jag har tänkt göra exakt samma sak dom du säger nu. Men bygget kommer o komma igång till våren...
Jag har en 744 o har tänkt ha 6*9ornas låda ner i bagaget. Har dock inte fått tag på några mått än.
Men läste nånstans att en låda till 6*9or ska bara 15-20 liter. 10 liter funkar oxå om man inte vill ha/behöver de låga bastonerna. Men det har jag bara läst någonstans här på garaget tror jag...

Have a good time, all the time!

21 761 Inlägg
23 januari 2007
#6
15-20 liter för 6x9" är vad som rekommenderas av DLS om elementen ska kunna spela de lägre bastonerna, då handlar det inte enbart om deras egna element utan det är en generell lådvolym som ska passa till de flesta 6x9" och 8" koaxialelement.

Om man har en baslåda i skuffen så behöver inte 6x9" spela så djupt och då kan man minska volymen till tex runt 10 liter, fyll gärna lådan med mycket dämpull.

med lem
1 925 Inlägg
23 januari 2007
#7
utan tvekan ska du ha låda till 6'9orna!

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

Bi-Fuel
153 Inlägg
23 januari 2007
#8
10 liter??!?  Räknar ni i mjölk-pakets-mått då eller??  smile

Har funderat på de på min bil men ser de verkligen bra ut?? Är inte lådorna stora o fula då?

När jag har körkort ska ja köra på alla andra bilar framför mig för det är bara deras bil som skadas. -Emil 6år

med lem
1 925 Inlägg
24 januari 2007
#9
Tryptofan skrev:
10 liter??!?  Räknar ni i mjölk-pakets-mått då eller??  smile

Har funderat på de på min bil men ser de verkligen bra ut?? Är inte lådorna stora o fula då?
10 liter tycker jag låter åt helvete för stort för 6'9or

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

4 Inlägg
24 januari 2007
#10
jag har haft en gammal 744 och till mina 6x9 byggde jag bara en upphöjning så dom kom upp ca 10 cm blev hur bra som helst... spelade inte djupt men det får basarna sköta


Sök