4219
Sök

V40 backlampa dimmljus skyltbelysning

52 Inlägg
8 september 2011
Trådstartare
halloj
Ett av mina lyktglas på bakluckan var trasigt så fick tag på en ramp billigt med båda glasen osv. Fattades en hållare för alla lampor så tog den som satt på min. Skulle koppla ihop kablar och ser att jorden till båda skyltbelysningarna är av och för kort, samt att det är egna jordkblar fästade där fast utan någon jordpunkt ( även andra lamphållare ) tog bort det och provade koppla på övre lampan som ska vara igång jämt. Utan resultat, provade mot batteriet och där funkade det. Slutade med att jag gjorde egen jord där och även till skyltbelysningen. Så nu funkar dom iaf. Men jag är utan backlampor och dimmljus.
En av dom överblivna kablarna är brun och har ström då backrn är ilagd. Men kopplar jag den på den överblivna bruna i hållaren händer inte ett jota. Backlampan fungerar heller inte på den sidan där jag fick med hållare.

Rampen "är från en 01a" och min är en 99 fas 1 ( 2.0 t om det gör någon skillnad)

Tips??
Elschema för baklucka skulle inte vara helt fel..

Besiktning snart..
Ber om ursäkt för eventuella stavfel och om något är otydligt men klockan är mitt i natten och jag skriver från telefonen.

224 Inlägg
9 september 2011
Det finns bara en sorts baklucka till både fas1 &2 så det ska inte vara nått problem. åk till biltema eller mekonomen och köp dig en "haynes" bok så hittar du elschemat

Sök