För ett tag sedan köpte jag mig en Ford Mustang -69 Det är ett renoverings objekt som kommer göras när tid och pengar finns för att köpa å byta delar.
Idag plockade jag av förgasaren för å se vilken modell det är på den men kom bara fram till att det stod motorcraft på den ? Sen har den EGR och det hade man väl inte 1969, men då kollade jag upp numret på plattan å det är till en ford mustang med 2 port förgasare men är det till denna årsmodell?
Kan inte Mustang så bra ännu för jag har nyligen börja satt mig in i dessa bilar.
Slänger upp lite bilder på bilen, förgasaren och en bensin prov som jag tog idag då jag gnugga på starten med bränsle slangen i en flaska, så där ska inte bensin se ut iaf
Tackar Just första vintern nu så blir det att få den i körbart å besiktnings skick, sen kan det spåra åt vilket håll som helst för jag har redan kollat på nya komplett fram och bakvagn å manuell låda m.m Men man tar det i olika steg Tror inte jag kommer göra en original renovering som sagt utan att modarnisera bilen på rätt sätt så att säga
Verkar ganska smart att mordanisera bilen lite, för det finns inte särskilt många såna! Dessutom är det riktigt snyggt, även fast jag alltid varit en "fan of the classics" Såg faktiskt en 69 fastback i USA något år sedan som hade mordaniserats, sjukt skönt med modern inredning faktiskt! Men den ägaren hade bytt ut motorn till en 08 Corvette motor också. Vet inte ifall jag gillade det eller inte. Dem äldre v8orna låter ju så att det kittlas i pungen!