2294
Sök

Bluddrar efter motortvätt :S hjälp

www.klockren.nu
476 Inlägg
2 augusti 2009
Trådstartare
Tjenixen..
Tvättade motorn tidigare idag och efter de vill inte bilen gå rent, bluddrar och går som skit.
Går ryckigt och känns som den inte går på alla cylindrar ibland..tvättade inte med högtryck utan bara med vanlig slang..plockade loss alla kontakter och lät dom va av i några timmar men de vill inte bli bättre, förslag på va de kan va?

Bilen är en volvo v40 2.0t -99..

vah, gick de för fort?...nä, de tror jag inte!

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
2 augusti 2009
FordeveR skrev:
Tjenixen..
Tvättade motorn tidigare idag och efter de vill inte bilen gå rent, bluddrar och går som skit.
Går ryckigt och känns som den inte går på alla cylindrar ibland..tvättade inte med högtryck utan bara med vanlig slang..plockade loss alla kontakter och lät dom va av i några timmar men de vill inte bli bättre, förslag på va de kan va?

Bilen är en volvo v40 2.0t -99..

kan det ha kommit in i luft filtret? min gick lika när ja tvättade lite vårdslöst tongue

----->Strippen S2<-----

VCRACING

509 Inlägg
2 augusti 2009
Har du kollat vid tändstiften så du inte har vatten där?

www.klockren.nu
476 Inlägg
2 augusti 2009
Trådstartare
luftfiltret va lite blött i ena hörnets nederkant, inte mycke alls..

inget vatten kring stifterna heller va jag kan se, dom sitter så skyddat så de ska mycke till för att de ska komma in vatten under motorkåpan, tvättade absolut inte vårdslöst utan spolade bara av med slangen..

511 Inlägg
2 augusti 2009
Garanterar dej att ifall du tittar mer noga under motorkåpan så hittar du vatten, tillräkligt för se till att det inte går på alla,

Projekt, BMW 328 e46 Schmiedmann Black Edition
Projekt Fort Sierra med 9000TurboX

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
2 augusti 2009
halvorsen skrev:
Garanterar dej att ifall du tittar mer noga under motorkåpan så hittar du vatten, tillräkligt för se till att det inte går på alla,

+1

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

SkenLaddRacing
130 Inlägg
2 augusti 2009
Plus kolla om du har några sprickor i (tändhattarna)/ tändspolarna, kan vara dags att byta dom fast det funkar när det är torrt. Då blir det samma fenomen som du har nu.Precis som dom gammla bilarna med fördelare dög med att de vart lite fuktigt ute och nån lite spricka så gick bilen dåligt. Men ut och kör en runda så motorn blir varm sen så plockar du av dom och kollar efter vatten och sprickor kommer garanterat finnas där ifall vatten men det torkar upp på ett kick när de är varmt sen så väntar du monterare tbx ut o prova;)

SkenLaddRacing

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
2 augusti 2009
Mange_volvo skrev:
Plus kolla om du har några sprickor i (tändhattarna)/ tändspolarna, kan vara dags att byta dom fast det funkar när det är torrt. Då blir det samma fenomen som du har nu.Precis som dom gammla bilarna med fördelare dög med att de vart lite fuktigt ute och nån lite spricka så gick bilen dåligt. Men ut och kör en runda så motorn blir varm sen så plockar du av dom och kollar efter vatten och sprickor kommer garanterat finnas där ifall vatten men det torkar upp på ett kick när de är varmt sen så väntar du monterare tbx ut o prova;)

Eller så plockar han bort tändkablarna.. och blåser ur hålen med tryckluft(ta inte bort stiften smile ) så är det klart sen tongue

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

342 Inlägg
2 augusti 2009
Garantarat överslag i "tändkablarna" räcker med en liten droppe på fel ställe så går den skit sen. Blås ut tändstiftshålen noga samt kolla tändkablarna.

www.klockren.nu
476 Inlägg
2 augusti 2009
Trådstartare
tack så mkt för svaren, ska bara låta denna jävla bakfylla passera med hjälp av treo så ska ja ut och kika på de..

168 Inlägg
2 augusti 2009
FordeveR skrev:
luftfiltret va lite blött i ena hörnets nederkant, inte mycke alls..

inget vatten kring stifterna heller va jag kan se, dom sitter så skyddat så de ska mycke till för att de ska komma in vatten under motorkåpan, tvättade absolut inte vårdslöst utan spolade bara av med slangen..

Mycket som skall till? Gjorde motortvätt på min och fick ta bort vatten vid tändhattarna och tändstiften  med hjälp av en tops då bilen bara gick på 3 cylindrar. Funkade prima sedan=)
Senast redigerat av EmlanGbg (2 augusti 2009)

www.klockren.nu
476 Inlägg
2 augusti 2009
Trådstartare
halvorsen skrev:

smile Plockade va tändhattarna och blåste ur allt, kunde inte se att de kom ut nåt vatten men efter de gick den iaf som den skulle..tack för alla svar!

Mvh Mattias

Den med lägst bil vinner
617 Inlägg
12 september 2011
Tja, såg att det va ett tag sen den här tråden va uppe, men jag har en fråga, kan det här komma efter ett tag när man tvättar motorn? jag tvättade den typ runt en 4 idag, och nu så klockan 11 började den poffa och blödra lite, ska kanske lägga till att det är väldigt blött ute:P det är en volvo v40 97a

Mvh Oliver Nilsson

man blir aldrig klar med en bil, man får alltid nya ideér ;)

Sök