3209
Sök

Mercedes w110 Safari - hur ovanliga är dom egentligen?

13 Inlägg
16 maj 2011
Trådstartare
Tja!

är det någon som har koll på hur många Mercedes w110 combi (Safari) det finns kvar i Sverige?

har liksom förstått att dom är rätt ovanliga, inte bara i sverige. Men igår hittade jag, i jakten på reservdelar till bruksbilen istället två stycken (!) Mercedes safari! båda grova renoveringsobjekt men trots allt..

båda bilarna har BDskyltar men borde väl gå att få in i registret igen?

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
16 maj 2011
Tyvärr är dom så ovanliga att man knappast hittan nån till salu. Jag skulle kunna tänka mig en men jag har fan bara sett ett vettigt objekt till salu någonsin. 25k för en bil som stått sen -85 i en lada är lite i överkant.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

13 Inlägg
16 maj 2011
Trådstartare
Ja, de här bilarna är då till min ekonomi sett inte några orginalrenoveringsobjekt. Men att få en körbar och lägga i en 300d låter som en väldigt retsam bruksholk.. wink

ägaren till bilarna är en äldre herre med ca 20 bilar på gården, och han ska enligt uppgift inte vara särskilt girig eller som alla andra gubbar med för mycket godis på gården "ska renovera då jag får tid - Pojke85" om du fattar.. smile

1 Inlägg
14 september 2011
såg detta inlägg och registrerade mig. Jag har haft en safari och saknar den. Har du ingen kontakt att förmedla till nån av gubben bilar. Söker även delar då jag har en sedan att bygga på.

Sök