3147
Sök

Hjälp Bytt Turbo

82 Inlägg
12 september 2011
Trådstartare
#1
Bytte nyss turbo,  gick kanon fint tills "olje försörjnings bulten" skulle dit,    "den som leder ner oljan,    på den gamla hade jag m10/12  och till den nya var det mindre,  vad fan hittar man en nerkonad buld för röret vill man inte byta eller är man illa tvungen?  någon som varit med om samma sak?  tacksam för svar


SKANK Performence
272 Inlägg
12 september 2011
#2
Ett slang företag har nog, om du förstår vad jag menar? Typ hydroscan...
Det finns här i lkpg o är jävligt stora i sverige. Vet dock ej vad som finns i dina trakter....
Leta efter något företag som har mycket hydralik tillbehör osv...

Lycka till!

SKANK Performence
Volvo 940R Clean Edition
http://www.garaget.org/?car=213519

Offroad Racing
3 122 Inlägg
12 september 2011
#3
Hydroscand, swedol bland andra har förmodligen vad du behöver. Bör även finnas andra lokala företag.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Alltiallo - Styrlapp BE CE
559 Inlägg
12 september 2011
#4
Fungerar det inte med en adapter som du skruvar dit på turbon, och bulten i denna adapter?
Nån liknade denna: http://shop.conrad.se/websale7/EQUUS-AD … fmd5}

Mvh Thomas

Offroad Racing
3 122 Inlägg
12 september 2011
#5
MCMLXXXII skrev:
Fungerar det inte med en adapter som du skruvar dit på turbon, och bulten i denna adapter?
Nån liknade denna: http://shop.conrad.se/websale7/EQUUS-AD … fmd5}

Ja det är en sån adapter han behöver om jag fattat det rätt, fast åt andra hållet så att säga. Alltså att hålet i turbon nu är mindre än i den gamla turbon.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

82 Inlägg
12 september 2011
Trådstartare
#6
henke_99 skrev:
MCMLXXXII skrev:
Fungerar det inte med en adapter som du skruvar dit på turbon, och bulten i denna adapter?
Nån liknade denna: http://shop.conrad.se/websale7/EQUUS-AD … fmd5}

Ja det är en sån adapter han behöver om jag fattat det rätt, fast åt andra hållet så att säga. Alltså att hålet i turbon nu är mindre än i den gamla turbon.

det var fan ingen dum idé inte ens tänkt på,   vore en jävligt lindrig lösning,  swedol var jag påväg till idag efter jobbet men insåg att dom stängde vid 17:00 vilket är en rätt bögig tid när man jobbar 7-16:00  .


Offroad Racing
3 122 Inlägg
12 september 2011
#7
Lajnitz skrev:
henke_99 skrev:
MCMLXXXII skrev:
Fungerar det inte med en adapter som du skruvar dit på turbon, och bulten i denna adapter?
Nån liknade denna: http://shop.conrad.se/websale7/EQUUS-AD … fmd5}

Ja det är en sån adapter han behöver om jag fattat det rätt, fast åt andra hållet så att säga. Alltså att hålet i turbon nu är mindre än i den gamla turbon.

det var fan ingen dum idé inte ens tänkt på,   vore en jävligt lindrig lösning,  swedol var jag påväg till idag efter jobbet men insåg att dom stängde vid 17:00 vilket är en rätt bögig tid när man jobbar 7-16:00  .

Du kommer ju behöva först en sån o sen ytterligare en adapter där båda sidor har utvändig gänga.

Det är väl inget, då har du ju en hel timme på dig tongue (det räcker ju att du hinner in före 5)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

82 Inlägg
12 september 2011
Trådstartare
#8
henke_99 skrev:
Lajnitz skrev:
henke_99 skrev:

Ja det är en sån adapter han behöver om jag fattat det rätt, fast åt andra hållet så att säga. Alltså att hålet i turbon nu är mindre än i den gamla turbon.

det var fan ingen dum idé inte ens tänkt på,   vore en jävligt lindrig lösning,  swedol var jag påväg till idag efter jobbet men insåg att dom stängde vid 17:00 vilket är en rätt bögig tid när man jobbar 7-16:00  .

Du kommer ju behöva först en sån o sen ytterligare en adapter där båda sidor har utvändig gänga.

Det är väl inget, då har du ju en hel timme på dig tongue (det räcker ju att du hinner in före 5)

en räcker väl om den konas ut i rätt gäng storlekför den orginala bulten? eller va?,    jo fast skulle ha fler saker just idag med släp osv så sket sig smile


Alltiallo - Styrlapp BE CE
559 Inlägg
13 september 2011
#9
Lajnitz skrev:
henke_99 skrev:
Lajnitz skrev:
det var fan ingen dum idé inte ens tänkt på,   vore en jävligt lindrig lösning,  swedol var jag påväg till idag efter jobbet men insåg att dom stängde vid 17:00 vilket är en rätt bögig tid när man jobbar 7-16:00  .

Du kommer ju behöva först en sån o sen ytterligare en adapter där båda sidor har utvändig gänga.

Det är väl inget, då har du ju en hel timme på dig tongue (det räcker ju att du hinner in före 5)

en räcker väl om den konas ut i rätt gäng storlekför den orginala bulten? eller va?,    jo fast skulle ha fler saker just idag med släp osv så sket sig smile

Den delen som har yttre gängor hamnar ju i turbon, och där dom invändiga (på den bilden jag länkade till) gängor hamnar ju "oljeförsörjningsbulten". Så säg att oljeförsörjningsbulten är m12*1,5, och hålet i turbon är m8*1,25 så ska adaptern vara: m8*1,25 yttregänga - m12*1,5 innergänga.
Senast redigerat av MCMLXXXII (13 september 2011)

Mvh Thomas

82 Inlägg
14 september 2011
Trådstartare
#10
MCMLXXXII skrev:
Lajnitz skrev:
henke_99 skrev:

Du kommer ju behöva först en sån o sen ytterligare en adapter där båda sidor har utvändig gänga.

Det är väl inget, då har du ju en hel timme på dig tongue (det räcker ju att du hinner in före 5)

en räcker väl om den konas ut i rätt gäng storlekför den orginala bulten? eller va?,    jo fast skulle ha fler saker just idag med släp osv så sket sig smile

Den delen som har yttre gängor hamnar ju i turbon, och där dom invändiga (på den bilden jag länkade till) gängor hamnar ju "oljeförsörjningsbulten". Så säg att oljeförsörjningsbulten är m12*1,5, och hålet i turbon är m8*1,25 så ska adaptern vara: m8*1,25 yttregänga - m12*1,5 innergänga.

jo jag förstod och har nu kollat på både swedol och ett par renda hydraul firmor, men dom hade enbart tum mått så ska skruva bort "hela" röret idag och åka in med dom och låta dom göra en ny koppling en mindre koppling så jag kan köra på en mindre bult direkt bara,  var dock värt ett försök.



Sök