2695
Sök

Skillnad mellan garett t28BB och MHI TD04HL-19T

85 Inlägg
25 mars 2011
#21
Euroman skrev:
Von-Aron skrev:
Euroman skrev:
brukar man inte säga att t19 om man vill ha dne långlivad brukar ligga runt 350-360hk?

jo, den är specad till ca 350hk, det är vanliga T28 med. men visst går det att ta ut bra mycket mer på sprit roll

GT2871R är specade till ca 400-420hk

aha okej men är det inte bättre och ligga på den rekomenderade antalet hk? tongue eller det kanske inte bli lika farligt med varmluft på en t19?

Blir nog rätt lika där. Visserligen beror det på vilket avgashus du använder. Skulle rekommendera Volvos vinklade 7:a.

Von-Aron skrev:
Stettler skrev:
Von-Aron skrev:

finns billiga begade t28or med. även dom är väl driftsäker, och sen beror det ju på hur du definerar driftsäker bil med 400hk?

Det finns det säkert. Men att T28 kostar runt 11K-14K och ett 19T 6K (nytt).
och driftsäkerhet. Ja, det är ju från person till person. Och speciellt körsätt.
Men jag definierar det som att motorn skall kunna gå en säsong på bana utan driftavbrott.

ja, om då hänger det mesta på körstil. något vxllåds ras får man räkna med om man är lite aggresiv av sig.

smidda kolvar & stakar är ej nödvändigt vid 400hk på en saab 9000 94-98 T5
( det är smidd vevaxel samt stakarna är smidda std )

Helt annat om du har en smidd motor. Då är det ju bara MOSA på.. he he

394 Inlägg
25 mars 2011
#22
Euroman skrev:
Von-Aron skrev:
Euroman skrev:

aha okej men är det inte bättre och ligga på den rekomenderade antalet hk? tongue eller det kanske inte bli lika farligt med varmluft på en t19?

båda aggen kommer att pumpa vramluft vid dessa effekter. går att kika på kompressor mapparna @ maptun.

om vi säger att min GT35 skulle köras i det område den fungerar bäst och levererar mest utan att pumpa varmluft skulle det va ca 350hk.. det är specat till ca 600hk

aha okej men tänkte mest på att 19t är ju inget jätte agg smile fast kanske funkar med en riktigt fin ic som du säger.

ja, visst funkar det, men 19T har inte så vasst avgashus heller, så den kommer börja pumpa mottryck uppe vid dessa effekter. T28 finns med a/r 0.86 avgashus samt a/r 0.63/4

vem fan är maptun?

217 Inlägg
394 Inlägg
25 mars 2011
#24
Stettler skrev:
Euroman skrev:
Von-Aron skrev:
Euroman skrev:
brukar man inte säga att t19 om man vill ha dne långlivad brukar ligga runt 350-360hk?

jo, den är specad till ca 350hk, det är vanliga T28 med. men visst går det att ta ut bra mycket mer på sprit roll

GT2871R är specade till ca 400-420hk

aha okej men är det inte bättre och ligga på den rekomenderade antalet hk? tongue eller det kanske inte bli lika farligt med varmluft på en t19?

Blir nog rätt lika där. Visserligen beror det på vilket avgashus du använder. Skulle rekommendera Volvos vinklade 7:a.

Von-Aron skrev:
Stettler skrev:

Det finns det säkert. Men att T28 kostar runt 11K-14K och ett 19T 6K (nytt).
och driftsäkerhet. Ja, det är ju från person till person. Och speciellt körsätt.
Men jag definierar det som att motorn skall kunna gå en säsong på bana utan driftavbrott.

ja, om då hänger det mesta på körstil. något vxllåds ras får man räkna med om man är lite aggresiv av sig.

smidda kolvar & stakar är ej nödvändigt vid 400hk på en saab 9000 94-98 T5
( det är smidd vevaxel samt stakarna är smidda std )

Helt annat om du har en smidd motor. Då är det ju bara MOSA på.. he he

bara MOSA på med std botten med lol roll

vem fan är maptun?

394 Inlägg
25 mars 2011
#25
Freddesaab_92 skrev:
då e det tur man har större IC i redan;)

ja, med tillräckligt stort & brett cellpaket och bra gavlar så är det kanon!

vem fan är maptun?

493 Inlägg
25 mars 2011
#26
oja har för mig t5 grejerna tåler lite över 400hk iallafall runt där tongue så det skall gå att bara mosa på xD


217 Inlägg
25 mars 2011
Trådstartare
#27
Von-Aron skrev:
Freddesaab_92 skrev:
då e det tur man har större IC i redan;)

ja, med tillräckligt stort & brett cellpaket och bra gavlar så är det kanon!

gött har måtten Höjd 370 mm, bredd 500 mm, tjocklek 60 mm på IC


394 Inlägg
25 mars 2011
#28
Euroman skrev:
oja har för mig t5 grejerna tåler lite över 400hk iallafall runt där tongue så det skall gå att bara mosa på xD

ja org botten står pall för 400hk++ smile

vem fan är maptun?

85 Inlägg
25 mars 2011
#29
Freddesaab_92 skrev:
Von-Aron skrev:
Freddesaab_92 skrev:
då e det tur man har större IC i redan;)

ja, med tillräckligt stort & brett cellpaket och bra gavlar så är det kanon!

gött har måtten Höjd 370 mm, bredd 500 mm, tjocklek 60 mm på IC

Bra med stor "balja". Men som sagt tidigare. Tänk på gavlarna.......

217 Inlägg
25 mars 2011
Trådstartare
#30
Von-Aron skrev:
Euroman skrev:
oja har för mig t5 grejerna tåler lite över 400hk iallafall runt där tongue så det skall gå att bara mosa på xD

ja org botten står pall för 400hk++ smile

gött med T5 grejer:D


394 Inlägg
25 mars 2011
#31
Stettler skrev:
Freddesaab_92 skrev:
Von-Aron skrev:

ja, med tillräckligt stort & brett cellpaket och bra gavlar så är det kanon!

gött har måtten Höjd 370 mm, bredd 500 mm, tjocklek 60 mm på IC

Bra med stor "balja". Men som sagt tidigare. Tänk på gavlarna.......

sålänge det är alu gavlar så kan man ladda på redigt.

vem fan är maptun?

217 Inlägg
25 mars 2011
Trådstartare
#32
Von-Aron skrev:
Stettler skrev:
Freddesaab_92 skrev:

gött har måtten Höjd 370 mm, bredd 500 mm, tjocklek 60 mm på IC

Bra med stor "balja". Men som sagt tidigare. Tänk på gavlarna.......

sålänge det är alu gavlar så kan man ladda på redigt.

tur man ladder "lagom" då tongue


493 Inlägg
25 mars 2011
#33
Freddesaab_92 skrev:
Von-Aron skrev:
Stettler skrev:

Bra med stor "balja". Men som sagt tidigare. Tänk på gavlarna.......

sålänge det är alu gavlar så kan man ladda på redigt.

tur man ladder "lagom" då tongue

beror på hur programmet är uppbuggt med tongue vissa tar ut fruktansvärda ladd. och vissa tar lägre ladd fast ändå samma effekt. smile


5 Inlägg
25 september 2011
#34
Hej jag säljer nya gt28 och andra turbos...4000kr + frakt för en gt28..halva priset stort set..maila mig om intresse finns nordicsalegroup@gmail.com

1 062 Inlägg
26 september 2011
#35
Om du väljer att 19t aggregat (om du ens hittar ett att köpa..?) så tycker jag TVEKLÖST att du ska köra med 7cm² avgashuset, det vinklade från Volvo.
Blir inte samma effekt med de mindre husen.
Sedan så ska du passa dig från de Kinatillverkade lagerdelarna/core, de är inte alls lika tåliga har många fått erfara och de ger inte alls samma prestanda.
Om du verkligen siktar på 400hk med Bensin så är TD04hl19t för litet men det finns ju några som bromsat 400hl med det, tex min bil smile
400hk är förresten en lätt match för en std bottendel. Jag har kört stenhårt i flera år.

M.V.H.
Senast redigerat av AndreasPlars (26 september 2011)



Sök