2307
Sök

Bränsle rör... kan man använda gummislang ist ?

9 Inlägg
27 september 2011
Trådstartare
köpte nyss min Mercedes w124, men såg att bränsle rören var helt sönder rostade, rinner ut bensin ur de och så !

Men funderar på om man kan använda gummi slang där istället ?  men vad ska jag ha isf , om de finns på biltema (vilket är de enda jag har råd med för tillfället) .. Någon som kan hjälpa mig smile ?big_smile

552 Inlägg
27 september 2011
Ja, går bra ifall slangen är bränsletålig. Finns på Biltema...

9 Inlägg
27 september 2011
Trådstartare
är det en vanlig bensin slang jag ska använda då ?

552 Inlägg
27 september 2011
Ja, inte mycket mer som kan användas wink
Senast redigerat av Kibil (27 september 2011)

9 Inlägg
27 september 2011
Trådstartare
okej big_smile

271 Inlägg
27 september 2011
Biltemas soppaslang är billig och fungerar som den ska smile

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
27 september 2011
Biltemas soppslang är billig, och du får vad du betalar för. Den torkar fort som fan så dra nya rör när plånboken tillåter. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

2 230 Inlägg
28 september 2011
men soppa ledningen får väll bara bestå av lite slang mesta delen måste väll vara stål/koppar (nu vad den är gjord av) ledningar? dvs man kan inte byta hela ledningen mot slang som tex. eller hur?

så kan det vara då det inte blev som det skulle

Alltiallo - Styrlapp BE CE
559 Inlägg
28 september 2011
Rojpen skrev:
men soppa ledningen får väll bara bestå av lite slang mesta delen måste väll vara stål/koppar (nu vad den är gjord av) ledningar? dvs man kan inte byta hela ledningen mot slang som tex. eller hur?

Mycket möjligt att det är så.

Om du inte vill använda kopparrör så finns det ju plaströr. Mycket smidigt, jag köpte det hos autoexperten för cirka 2 år sen. Min håller samma kvalité nu som om den vore ny. Då var priset 9kr/meter. Vet inte om dom har kvar sån, värt att prova kanske?

Mvh Thomas

5 198 Inlägg
28 september 2011
slang kan väl va lite knasigt UNDER bilen kanske ,, utifall man kör nånstans med uppstickande saker och gör hål på slangen..rör är väl att rekommendera...även om det kostar några kronor mer så är det nog värt det.. det kostar att ha bil.

Osponsrad
1 631 Inlägg
28 september 2011
Jag drog helt nya slangar i min röda 740.. visserligen stålomspunnen så den skulle ju klara lite stryk från stenskott och blöta löv... Och den håller ännu enligt nya ägaren wink

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
28 september 2011
Jag har för mej besiktningen blir rätt besviken om man kör slang UNDER själva bilen.
Men sånt kan ju vänta till sommarn om man har chansen wink

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

9 Inlägg
28 september 2011
Trådstartare
tror jag kör på biltemas bensin slang änså länge tongue Ssen när jag har mer pengar får jag ju byta ut allt igen om det skulle vara så !  men vet ju som sagt inte hur långt jag får ha slang ...

killercow
28 september 2011
LeafBox skrev:
Jag har för mej besiktningen blir rätt besviken om man kör slang UNDER själva bilen.
Men sånt kan ju vänta till sommarn om man har chansen wink

Skarvade i en liten bit som var kass på min saab jag hade. med biltema bränsleslang. funkade fin fint i 2 år tills den gick till skrot. Frågade om detta på bes å dom sa de inte brydde sig på en gammal bil så länge den inte var sprucken, läckte å det bara var nån liten skarv. dock så sa dom att det inte var ok att byta ut hela röret mot sån slang

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
28 september 2011
Min Amazon -70 drog jag nytt på innan jag besiktade den sista gången, det röret var lappat med slang på nio ställen! Och det hade ramlat igenom minst 3 gånger tidigare. smile
Men som påtalats så är det ingen bra idé att bara ha slang, biltemas slang har avhandlats i biltema-tråden och alla har olika uppfattning, det verkar vara jääävligt ojämn kvalité på den.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Sök