3752
Sök

Längd på styrservorem Golf 2 1.6TD

108 Inlägg
10 oktober 2011
Trådstartare
Tjena ! Är det någon som vet hur lång styrservoremmen på en Golf 2 1.6td ska vara ? Var och köpte en på lokala bildelsaffären idag men den var ju alldeles för kort och är säkerligen lättare att handla när man vet hur lång den ska vara , trots att dom slår upp reservdelar efter regnummret på datorn. Remmen ska ju då drivas av remskivan som sitter på vevaxeln, sedan även driva servopumpen och vattenpumpen.

Tacksam för snabba svar , jobbigt när bilen blir stående !!

Mvh LewmpZ

9 Inlägg
10 oktober 2011
tja lummi, står de inte något på remmen? du kan annars linda runt en järntråd rund remmen, å vira fast den, sen tar du lös den å mäter längden mellan korvarna som blev efter virningen, tongue haha

108 Inlägg
10 oktober 2011
Trådstartare
Dennisss skrev:
tja lummi, står de inte något på remmen? du kan annars linda runt en järntråd rund remmen, å vira fast den, sen tar du lös den å mäter längden mellan korvarna som blev efter virningen, tongue haha

Jo det hade varit lätt att läsa av den gamla remmen inte hade varit spårlöst försvunnen , har inte haft nog spänd fläktrem så min gissning är att fläktremmen har hoppat av och tagit andra remmen med sig . Ganska smart det där med järntråd , ska fara och lämna tillbaka remmen imorgon och då borde man ju få rätt , var några cm som fattades bara smile

309 Inlägg
11 oktober 2011
inte så att dom gav dig remmen till generatorn då? skiljer bara 37mm mellan dom

Läser och släcker felkoder. pm för info

108 Inlägg
11 oktober 2011
Trådstartare
jonas_ahman skrev:
inte så att dom gav dig remmen till generatorn då? skiljer bara 37mm mellan dom

Nej den fick jag rätt , och det skiljer betydligt mer än 37mm. Minns jag rätt så var fläktremmen ( generator, vattenpump) 950mm eller något sånt , och idag lyckades jag klämma dit en 740mm rem till servon.

309 Inlägg
11 oktober 2011
missade remmen för bilar utan ac, var för bil med ac det skiljde 37mm. tur det löste sig då

Läser och släcker felkoder. pm för info

Sök