2427
Sök

Köpråd: audi 100 quattro c3

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
14 oktober 2011
Trådstartare
#1
Då har man ögonen på en c3 100 på 17k mil.

Då till frågan: Vad är kanon & kalkon med dessa då?

Är el-diffen något att hurra för? osv...


Edit: la in tråden i evenemangsforum... snyggt Edvin.
Senast redigerat av Eddy (14 oktober 2011)


3 390 Inlägg
14 oktober 2011
#2
Flyttar den Från Östra Svealand/Stockholm --> Allmänt, då det ej är ett evenemang.

Mvh

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

198 Inlägg
14 oktober 2011
#3
Årsmodell och motor?

Har inte haft nån själv, men det jag läst mig till under den tiden jag var smått sugen på en så är de ganksa odödliga. Det sista som ska ge upp eller krångla ska vara quattron, de tål mycket oavsett om det är gamla generationen med låsbara diffar eller en senare med torsen-diff. Motorerna är mer eller mindre lika tåliga, turbomodellen har dessutom ganska god trimpotential.

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
14 oktober 2011
Trådstartare
#4
OSkar000 skrev:
Årsmodell och motor?

Har inte haft nån själv, men det jag läst mig till under den tiden jag var smått sugen på en så är de ganksa odödliga. Det sista som ska ge upp eller krångla ska vara quattron, de tål mycket oavsett om det är gamla generationen med låsbara diffar eller en senare med torsen-diff. Motorerna är mer eller mindre lika tåliga, turbomodellen har dessutom ganska god trimpotential.

Ska använda bilen till en vr6 turbo på 600+ hästar är tanken. Hållbarheten är ganska prio. Resten är väl på köpet med tanke på vad jag kräver ur bilen.


198 Inlägg
14 oktober 2011
#5
Eddy skrev:
OSkar000 skrev:
Årsmodell och motor?

Har inte haft nån själv, men det jag läst mig till under den tiden jag var smått sugen på en så är de ganksa odödliga. Det sista som ska ge upp eller krångla ska vara quattron, de tål mycket oavsett om det är gamla generationen med låsbara diffar eller en senare med torsen-diff. Motorerna är mer eller mindre lika tåliga, turbomodellen har dessutom ganska god trimpotential.

Ska använda bilen till en vr6 turbo på 600+ hästar är tanken. Hållbarheten är ganska prio. Resten är väl på köpet med tanke på vad jag kräver ur bilen.

Med tanke på vad folk har lyckats plocka ut ur 10 och 20v femmorna i den karossen/drivlinan så är det ett vettigt utgångsobjekt. Kolla även med folket på www.nordicaudi.com, där finns en hel del folk som kan de här bilarna in i minsta detalj.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
14 oktober 2011
#6
Är det en vanlig 100q eller en 100Tq?

Är det en sugfemma i den så är det nog en 2.3l 10V NF motor, är det en turbo så är det antagligen en MC1 eller MC2 beroende på årsmodell.




Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
16 oktober 2011
Trådstartare
#7
te_wik skrev:
Är det en vanlig 100q eller en 100Tq?

Är det en sugfemma i den så är det nog en 2.3l 10V NF motor, är det en turbo så är det antagligen en MC1 eller MC2 beroende på årsmodell.




Mvh Tommy

Notera att det är inte en audimotor jag ska bygga på. Det är en VR6T



Sök