Tja...grenrörsbultar som går av hör inte till de extrema ovanligheterna, oavsett bil/motor, dessa bultar lever ett hårt liv, avgaserna håller "bra" temp, skulle tippa på kring 800 grader om inte mer...
Har du tur så har bultarna gått av så långt ut så man kan få ordentligt grepp med nån form av tång o lossa de så, givetvis bör man ha värmt/kylt om vart annat innan, men man måste vara försiktig, för skada toppen vill man inte. Ett annat alternativ är att borra i de så man kan "slå" in en lämplig torx-bits o hoppas att det håller, även här efter att man värmt/kylt. Sista utvägen är att borra ut de, men då gäller det att vara riktigt stadig...Att borra med motorn på plats i bilen brukar vara knixigt, en vanlig borrmaskin funkar sällan, däremot kan en vinklad tryckluftsdriven borrmaskin funka, om man har tillräckligt med utrymme...
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure