3042
Sök

A/C fungerar men inte fläktarna? Golf 3 Variant -96

92 Inlägg
18 oktober 2011
Trådstartare
Hejsan!

För ett tag sedan slutade fläktarna, samtliga dvs, att fungera på min Golf 3. Det var dock så att de inte fungerade när man startade, men gick igång mitt under färden, för att sedan sluta igen osv. Men för ungefär 4 veckor tillbaka har de lagt av helt.

Nu är det så att A/C;n i bilen fungerar utan problem. Det kommer varmluft ur fläktarna liksom kyla när den är inställd på det men däremot är det ingenting som trycker ut luften i och med att fläktarna inte fungerar.

Detta problem tar kål på mig nu när det börjar bli kyligt ute och jag måste stanna 4 gånger på 2 mil för att skrapa rutorna. Dessutom är det inte så skoj att behöva sitta med halsduk, vinterjacka, handskar och mössa i bilen för att inte behöva frysa ihjäl.

Så, vad kan det vara för fel?

Jag har kollat säkringarna och även bytt dessa som tillhör fläktsystemet, utan framgång. Säkringarna var inte brända innan jag bytte, men jag tänkte ifall de kunde vara gamla eller liknande, men det fungerar ändå inte.

Vad tror ni? Är det ett allvarligt elfel eller något simpelt? Uppskattar alla svar.

Mvh.
Senast redigerat av Mammaspojkeee (18 oktober 2011)

845 Inlägg
18 oktober 2011
Det finns väll bara en fläkt?. Den är antagligen trasig, då det är väll bara att byta ut den!?!

Vart bor du när du måste skrapa rutorna? tillockmed Norrland har ju plusgrader.

6 558 Inlägg
18 oktober 2011
Jimpiz skrev:
Det finns väll bara en fläkt?. Den är antagligen trasig, då det är väll bara att byta ut den!?!

Vart bor du när du måste skrapa rutorna? tillockmed Norrland har ju plusgrader.

ha vi inte alls det..  haft 8gr kallt som mest redan smile

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

92 Inlägg
18 oktober 2011
Trådstartare
Jimpiz:

Bor i Blekinge, vid havet. I fredags morse hade vi -3 grader vid 07.30. Dessutom fuktigt i luften kvällen innan så därav att det blev frost både på rutor och gräsmattor.

Jag är inte så insatt i en fordons uppbyggnad, men det jag tänkte på är de två fläkthål i mitten samt de på höger respektive vänstersidan vid dörrarna. Sedan finns det väl under vid fötterna samt vid framrutan?

Det kommer i alla fall ingen luft ur någon av dessa. Men ifall det bara finns en stor fläktmotor, hur byter man ut denne?

Uppskattar svar.

Sök