18 oktober 2011
Trådstartare
Hejsan!
För ett tag sedan slutade fläktarna, samtliga dvs, att fungera på min Golf 3. Det var dock så att de inte fungerade när man startade, men gick igång mitt under färden, för att sedan sluta igen osv. Men för ungefär 4 veckor tillbaka har de lagt av helt.
Nu är det så att A/C;n i bilen fungerar utan problem. Det kommer varmluft ur fläktarna liksom kyla när den är inställd på det men däremot är det ingenting som trycker ut luften i och med att fläktarna inte fungerar.
Detta problem tar kål på mig nu när det börjar bli kyligt ute och jag måste stanna 4 gånger på 2 mil för att skrapa rutorna. Dessutom är det inte så skoj att behöva sitta med halsduk, vinterjacka, handskar och mössa i bilen för att inte behöva frysa ihjäl.
Så, vad kan det vara för fel?
Jag har kollat säkringarna och även bytt dessa som tillhör fläktsystemet, utan framgång. Säkringarna var inte brända innan jag bytte, men jag tänkte ifall de kunde vara gamla eller liknande, men det fungerar ändå inte.
Vad tror ni? Är det ett allvarligt elfel eller något simpelt? Uppskattar alla svar.
Mvh.
Senast redigerat av Mammaspojkeee (18 oktober 2011)