PMPerformance skrev:
Antaligen är de oringen till gas axel som är slut ganska vanligt problem på d24 pumpen
http://www.zatzy.com/teknik/318088-d24t … lpump.html den killen hade samma fenomen
hitta även en på turboperformanceclub sitter två oringar och en bussning som man får byta var inte alls svårt var bara att lyfta locket där axeln går ner och vara försiktig med en fjäder under locket
taget ifrån forumet,
Upptäckte nyss att min pump på 945an läcker från det inringande stället på bilden.
http://www.e21.se/upload/braxen/dieselpump.jpgDet kommer ut typ en droppe varannan sekund mellan axeln och "bussningen".
Axeln glappar dessutom ca 2-3mm upp och ner.
Finns det reservdelar att köpa till dessa pumpar, (isånafall, var?) eller lär man leta reda på en utbytespump?
Någon annan ide om hur man fixar problemet?
Någon som har en sprängskiss över dieselpumpen?
Sitter två oringar på axeln. bara skruva av locket och försiktigt haka ur fjädern till gasarmen därunder. sen bara byta oringarna på axeln. rekommenderas också att byta oringen som tätar locket mot pumphuset. Sen montera i omvänd ordning. Oringarna kostar under tian styck på en boschverkstad. se bara till ha pumpnumret med dej..
har med haft det problemet på några gamla pumpar du bör byta oringar och koppar bussningen och gas axeln om det sk vara riktigt bra annats är det ganska troligt att det kommer läcka lite ändå och jag köpte allt för 250 spänn på bransels i linköping men som sagt ta med bosch numret