3811
Sök

Skillnad mellan kickee SX,ZX,EX mm?

Team dBakuten
3 453 Inlägg
14 oktober 2011
M-Nilsson skrev:
Tokken skrev:
M-Nilsson skrev:

Hum ja vissa verkar prata om allt mellan motorcyklar och billjud, jag pratar om ljud roll

jo men hem eller bil?

skall jag nog va tyst nu lol

Kanske är säkrats det.. wink

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

299 Inlägg
15 oktober 2011
Trådstartare
Pratar ni om en motorcykel på 9hk som spekar?

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
15 oktober 2011
thobbeee skrev:
Pratar ni om en motorcykel på 9hk som spekar?

Jag vet inte vad det riktigt blev.
Men anledningen till att du ville veta. Är det för att du är påväg att skaffa ett?

299 Inlägg
15 oktober 2011
Trådstartare
Ja asså hade planer på att köpt ett ZX 1500W men så hittade jag den EX serien och några andra som va så billiga så trodde knappt set stämde, 3000 spänn för ett kicker 1500W och 5000 för ett 2000W är nästan för billigt för att vara sant tyckte jag, därdör jag undrade. Men då vet jag ju det i alla fall, men innebär det att EX serien och dom andra lite billigare kan hålla sämre eller någr andra nackdelar?

16 197 Inlägg
15 oktober 2011
thobbeee skrev:
Ja asså hade planer på att köpt ett ZX 1500W men så hittade jag den EX serien och några andra som va så billiga så trodde knappt set stämde, 3000 spänn för ett kicker 1500W och 5000 för ett 2000W är nästan för billigt för att vara sant tyckte jag, därdör jag undrade. Men då vet jag ju det i alla fall, men innebär det att EX serien och dom andra lite billigare kan hålla sämre eller någr andra nackdelar?

håller sämmre gör dom nog inte.. snarare att dom låter sämre.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
15 oktober 2011
thobbeee skrev:

Snarare att ZX är lite mer kvaliteljud. Sen är väl zx1500 underkantsspeccat. Så de levererar lite mer än det står i praktiken

50 Inlägg
15 oktober 2011
thobbeee skrev:

Man får alltid vad man betalar för, oavsett om det är en Kioti EX universaltraktor med 50 hk, motorcykel eller ett EX slutsteg. wink

M.n

Team dBakuten
3 453 Inlägg
16 oktober 2011
M-Nilsson skrev:
Man får alltid vad man betalar för, oavsett om det är en Kioti EX universaltraktor med 50 hk, motorcykel eller ett EX slutsteg. wink

Japp men när det gäller kicker brukar man inte behöva vara orolig ändå.. fungerar bra gör dom garanterat, brukar vara näst intill skottsäkra slutsteg.
ZX ÄR lite bättre, men är garanterat inte något galet med EX bara för att dom är billigare.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
16 oktober 2011
Sen är det väl ändå så att lägsta belastning på ZX stegen är 2ohm medans den på EX är 1ohm.

TEAM dBAkuten
865 Inlägg
17 oktober 2011
Alla Kicker slutsteg har samma driftsäkerhet , garanti och riktig effekt angivet.

Som sagt man har mer ljudkvalité i ett ZX slutsteg mot EX slutsteg men redan EX slutstegen börjar på en hög nivå mot annat som säljs.

MVH//Björn

50 Inlägg
18 oktober 2011
Jag har faktiskt själv köpt mig en EX och funkar kanon, riktigt bra ljud. Skillnaden mot ZX är väl effekten antar jag men däremot kvaliten skulle jag kunna tro är lika.
Senast redigerat av M-Nilsson (18 oktober 2011)

M.n

TEAM dBAkuten
865 Inlägg
19 oktober 2011
M-Nilsson skrev:
Jag har faktiskt själv köpt mig en EX och funkar kanon, riktigt bra ljud. Skillnaden mot ZX är väl effekten antar jag men däremot kvaliten skulle jag kunna tro är lika.

1Kicker Watt är samma som 1Kicker Watt oavsett modell av Kicker slutsteg så vi ska inte anta något mera:)

Vilket steg köpte du?

MVH//Björn

299 Inlägg
19 oktober 2011
Trådstartare
M-Nilsson skrev:

okej, funkar det bra då?

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
19 oktober 2011
thobbeee skrev:
M-Nilsson skrev:

okej, funkar det bra då?

Han skrev ju att de funkar kanon wink

50 Inlägg
21 oktober 2011
thobbeee skrev:
M-Nilsson skrev:

okej, funkar det bra då?

Jadå, bättre drag än i min gräsklippare iaf. lol
Senast redigerat av M-Nilsson (21 oktober 2011)

M.n

299 Inlägg
22 oktober 2011
Trådstartare
gräsklippare? :o nu förstår jag inte...vi pratar väl kicker EX slutsteg?

50 Inlägg
22 oktober 2011
thobbeee skrev:
gräsklippare? :o nu förstår jag inte...vi pratar väl kicker EX slutsteg?

Jaha roll Ok big_smile

M.n

Sök