3560
Sök

DLS Iridium 6.3. Någon som har provat?

20 Inlägg
1 oktober 2005
Trådstartare
Funderar på att skaffa mig ett sådant framsystem. Tänkte bara kolla om någon provat detta, och vet om det är något att ha??

------saab-----

859 Inlägg
1 oktober 2005
Big_Bacon skrev:
Funderar på att skaffa mig ett sådant framsystem. Tänkte bara kolla om någon provat detta, och vet om det är något att ha??

Om det är något att ha? Det har både blivit utsett till årets högtalare, och vunnit EM mm.

Det är inte högtalarna som sätter begränsningarna i det här fallet, utan monteringen och övriga grejjer i anläggningen.

MVH Theo

136 Inlägg
1 oktober 2005
KÖp KÖp KÖp! smile

Hewi
571 Inlägg
2 oktober 2005
Är nog bland det bästa du kan köpa för dom pengarna men som sagt gäller att ha samma nivå på resten av grejorna också!

"Sound by Hewi"
Mitt projekt

20 Inlägg
3 oktober 2005
Trådstartare
Jo det är nog så! Planerar att byta bil till våren och ska bygga lite mer seriöst ljud!!! Ska ha kvar min Alpine 9835 som huvudenhet det framsystemet och en IRIDIUM 12" i bagaget. Blir nog ett DLS A6-steg till att driva basen. Fram vet jag inte än men jag kan tänka mig att det behövs rätt bra med kräm till de med! Har ni några förslag på slutsteg som är prisvärda i den klassen?? är inte sugen på at betala hur mycket som helst men lägger hellre lite mer för bättre ljud än lägger lite mindre och inte blir nöjd med ljudet!!

Hittade detta slutsteg,
Ground Zero Nuclear GZNA-4350X  4x150WRMS@4Ohm  5990:-
Kanske kan funka till framsystemet?

Uppskattar tips!!
Senast redigerat av Big_Bacon (3 oktober 2005)

------saab-----

Reparatör
306 Inlägg
3 oktober 2005
Varför inte ett Dls A3 till framsystemet. Hade nog blivit kanon.

859 Inlägg
3 oktober 2005
Big_Bacon skrev:
Jo det är nog så! Planerar att byta bil till våren och ska bygga lite mer seriöst ljud!!! Ska ha kvar min Alpine 9835 som huvudenhet det framsystemet och en IRIDIUM 12" i bagaget. Blir nog ett DLS A6-steg till att driva basen. Fram vet jag inte än men jag kan tänka mig att det behövs rätt bra med kräm till de med! Har ni några förslag på slutsteg som är prisvärda i den klassen?? är inte sugen på at betala hur mycket som helst men lägger hellre lite mer för bättre ljud än lägger lite mindre och inte blir nöjd med ljudet!!

Hittade detta slutsteg,
Ground Zero Nuclear GZNA-4350X  4x150WRMS@4Ohm  5990:-
Kanske kan funka till framsystemet?

Uppskattar tips!!

Det steget skulle funka mycket bra!

/Theo

Hewi
571 Inlägg
3 oktober 2005
Som sagt A3+A6 eller A3+A3(A3 och A6 ger samma effekt vid 2-ohm mono dvs 870W)
Då har du DLS rakt igenom.

"Sound by Hewi"
Mitt projekt

Sök