3007
Sök

Kan inte stänga av larmet i bilen! Akut!

367 Inlägg
4 november 2011
Trådstartare
Har en Mitsu Galant 93" med larm som bestämt sig för att inte starta. Bilen fungerade fin fint senast igår.
På Förar dörren är där ett klistermärke där det står "PROTECTED BY CAR SAFE ALARM".

Dosan skickar signaler och dosan som sitter på framrutan tar emot men låser inte upp bilen eller stänger av sig. Kan öppna blen med nyckel och komma in, men då går inte bilen att starta pga alarmet är igång.

Där sitter även en "switch" på mottagaren i fönstret med 2 lägen, inga av dom funkar och hittar ingen "Reset" nån stans. Behöver bilen dagligen så måste få detta att funka!

More Bass To The People!

367 Inlägg
4 november 2011
Trådstartare
http://imageshack.us/photo/my-images/232/larm1.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/834/larmr.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/853/larm2.jpg/

Så. 3 bilder. har helt hjärn torsk! riktigt jobbigt detta.
stårr ute o klyddat i en timme nu utan framgång.
Senast redigerat av Warsore (4 november 2011)

More Bass To The People!

367 Inlägg
4 november 2011
Trådstartare
ÄR det dom som är tillverkare?

More Bass To The People!

508 Inlägg
4 november 2011
Det där larmet har jag i min Golf.

Knappen som sitter på larmindikatorns i fönster har två lägen det ena läget är så kallat service läge och Normalläge

För att aktivera serviceläge så man slipper om man lämnar in bilen på service att bilen larmar.
Så ska man slå över service brytaren som sitter på kodlåset i runatn till läge S och slå på och av tändningen Lysdioden ska nu blinka med snabba blink (7 blink) för att visa att larmet är i service läge.

Lysdioden fortsätter att blinka påminnande att larmet är avstängt .

När larmet ska användas igen så är det bara att slå tillbaka brytaren i normalläge.

Kioskläge:
Genom att trycka på radionyckeln medans tändningen är till och slå av tändningen direkt efter att tändningen slås på nästa gång eller att man trycker på radionyckeln.

Nödstart
Om man av någon anledning ej kan stänga av larmet finns det en möjlighet att tillfälligt starta bilen ändå smile
Gå in i bilen slå till servicebrytaren samt tändningen med bilnyckeln. Låt tädningen vara påslagen till larmet tystnar därefter kan bilen startas.
Obs! Larmet är inte avstängt i detta läge utan så fort dörr eller huv öppnas så kommer bilen att larma.

Du kan ju prova att göra bilen strömlös några minuter har jag för mig och se om larmet återställer sig om inte borde det fungera att göra bilen strömlös gå in bilen och trycka in service läget på larmindikatorn och sedan koppla tillbaka batteriet.

Sedan finns det två stycken säkringar på larmet enheten som ska finnas under ratten(oftast) den ena är till Lampor har jag för mig och den ena till centrallåset .

Hoppas du har någon hjälp av detta :-)
Senast redigerat av Skalman (4 november 2011)

4 Inlägg
16 november 2011
Hej,

Jag har en Peugeot 206 årsmodell 2001 med ett eftermonterat DEFA larm ...
häromdagen så gick larmet igång när jag öppnade bildörren (låste upp bilen med vanliga nyckeln).

Sedan försökte jag stänga av larmet med hjälp utav fjärrkontrollen men det fungerade inte ...
Prövade att byta batteri i dosan men fortfarande ingen vidare lycka ...

Jag skulle dels vilja veta hur jag kan lösa detta?
men också tillfälligt hur jag kopplar ur larmet (dvs. via säkring etc)?
Vart sitter säkringen någonstans, eller vart brukar den sitta? sitter den separat?

snälla, behöver er hjälp ASAP!

/Markus

4 Inlägg
17 november 2011
Tack för svar!
Jag har en Defa-fjärr (2st båda urfunktion).
Det är ingen startspärr (vilket jag begrundar på att jag kan starta bilen trotts att den skriker)
Men denna 4-poliga kontakten, var sitter den? i larmcentralen?

Jag prövade egentligen alla säkringar i de vanliga säkringsutrymmena och ingen släkte larmet.
Ringde även en bilelektrisk firma som sa att det ska vara en separat säkring antingen vid batteriet eller vid ratten där larmcentralen sitter ....

hmm.. klurigt detta!

Swedenrockers skrev:
Har du originalfjärr eller Defa-fjärr?
Har du pinkoden för nödavstängning av larmet?

Tillfälligtvis så kan du koppla ur larmet genom att dra ur en svart 4-polig kontakt med minst en röd och en svart kabel i, har du startspärr i larmet så är det även en röd/svart och en vit/grön kabel i det kontaktstycket.
Säkringen kan endera vara separat eller så används en av originalsäkringarna, så det är svårt att säga vilken det är utan att ha sett inkopplingen.
Larmcentralen sitter antagligen i närheten av ratt- eller pedalstället eftersom många av inkopplingarna på bilen är i dess närhet. Den är gråblå och det står Defa på den.

hjertqvist skrev:
Hej,

Jag har en Peugeot 206 årsmodell 2001 med ett eftermonterat DEFA larm ...
häromdagen så gick larmet igång när jag öppnade bildörren (låste upp bilen med vanliga nyckeln).

Sedan försökte jag stänga av larmet med hjälp utav fjärrkontrollen men det fungerade inte ...
Prövade att byta batteri i dosan men fortfarande ingen vidare lycka ...

Jag skulle dels vilja veta hur jag kan lösa detta?
men också tillfälligt hur jag kopplar ur larmet (dvs. via säkring etc)?
Vart sitter säkringen någonstans, eller vart brukar den sitta? sitter den separat?

snälla, behöver er hjälp ASAP!

/Markus

35 Inlägg
17 november 2011
Kan väll också vara som så att någon kontakt klappar/inte fungerar

Äger: Volvo245GL

Forummoderator
17 970 Inlägg
17 november 2011
Rekommenderar att göra en separat tråd om detta då det är fråga om 2 olika bilmärken.

Låser.

Mvh
DS

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Sök