2938
Sök

peugeot originalstereo

36 Inlägg
3 februari 2007
Trådstartare
#1
har en peugeot 307 med originalstereo som jag ska byta ut... men hur får man loss den egentligen?
enda som finns är 4 hål, två på varje sida. Ska man bara trycka in någonting lämpligt så ploppar den lös lr ? tycker mig ha provat det mesta... eller måste man ha ngt special-peugeot-only-verktyg för 10.000:- ?

http://www.vanmeenen.com/LPG-autogas-Vl … %20004.jpg

På den bilden ser man åtminstone hålen på vänster sida..

[We must all hang together, or assuredly we shall all hang separately]

873 Inlägg
3 februari 2007
#2
Jo det brukar vara så.

Oftast s.k låspinnar man ska sticka in för att få ur stereon.
Och de pinnarna byter sällan ägare samtidigt som stereon eller bilen wink

Ibland går det med vanlig ståltråd eller liknande, annars går de att köpa.

Frågan är bara om du ska vända dig till Pegout eller någon ljudhandlare.

Don't get mad, get even.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
3 februari 2007
#3
Hej, det går o ta 4 mejslar, insex/torx och sen bända dem uppåt/neråt och sen bända med en mejsel lite försiktigt så lossnar den... Som den död häst som bosse bildokor hade sagt tongue


smurfen
45 Inlägg
3 februari 2007
#4
pluppiee skrev:
har en peugeot 307 med originalstereo som jag ska byta ut... men hur får man loss den egentligen?
enda som finns är 4 hål, två på varje sida. Ska man bara trycka in någonting lämpligt så ploppar den lös lr ? tycker mig ha provat det mesta... eller måste man ha ngt special-peugeot-only-verktyg för 10.000:- ?

http://www.vanmeenen.com/LPG-autogas-Vl … %20004.jpg

På den bilden ser man åtminstone hålen på vänster sida..
tjenar enklast är bara att åka förbi en peugeot verkstad så hjälper dom dig med det, det gör vi på peugeot i gbg iaf big_smile

36 Inlägg
3 februari 2007
Trådstartare
#5
att åka förbi en peugeot verkstad hade jag också kunnat gissa mig fram till att man kan göra, men då jag har 15 mil, ENKEL resa, till närmsta peugeot verkstad så är det inte direkt något jag bara svänger förbi, då jag är på väg till ICA för att handla mjölk smile

Ska prova bända lite med skruvmejslarna se om den pluppar loss =P
Senast redigerat av pluppiee (3 februari 2007)

[We must all hang together, or assuredly we shall all hang separately]

1 297 Inlägg
4 februari 2007
#6
så här lätt är de.. 4 spikar.. ta tag i alla spikarna å vänd dom åt nå håll så du får lite grepp om hela härligheten. sen är de bara att dra lös smile



Sök