3026
Sök

Räcker detta slutsteg för basarna?

Granne
38 Inlägg
5 december 2011
Trådstartare
En Kenwood KAC-5205, 350 w.. räcker det för att driva två MDS 12:or?
Och det räcker väl med bara koppla till batteri? Eller är en kondensator ett måste? neutral
Och är det ett bra köp för en sedan-modell av bil.. eller lämpar det sig bäst i en kombi?

Vill inte köpa grejer för att sen knappt höra det i bilen. xD

Tacksam för svar!

It is better to travel well than to arrive.

3 187 Inlägg
5 december 2011
Totoro skrev:
En Kenwood KAC-5205, 350 w.. räcker det för att driva två MDS 12:or?
Och det räcker väl med bara koppla till batteri? Eller är en kondensator ett måste? neutral
Och är det ett bra köp för en sedan-modell av bil.. eller lämpar det sig bäst i en kombi?

Vill inte köpa grejer för att sen knappt höra det i bilen. xD

Tacksam för svar!

mds har gjort några 12" basar....
modell?

6 851 Inlägg
5 december 2011
minns jag inte fel är det ett två kanals steg, så nej, det går inte alls på ett bra sätt. Byt steg, eller använd bara en bas, då dem troligen har 1x4ohms spolar.

PS: Steget är på 350Wmax och 1x150Wrms eller 2x60Wrms.
Så bara där ryker troligen idén med att driva två 12" på det steget, alltså lite för klent.
Senast redigerat av TT-Avant (5 december 2011)

Granne
38 Inlägg
6 december 2011
Trådstartare
big-jepp skrev:
mds har gjort några 12" basar....
modell?

Det enda jag fick som svar var Classic. Dom är helsvarta. Två 12"or.. vad rekommenderar ni för steg till det? Inget som kostar skjortan, utan nån som "funkar".. är inte ute efter att tävla i billjud utan vill ha lite extra sås i låtarna bara när man är ute och åker. Effektmässigt, vad vill två 12-tums MDS Classic ha?

564 Inlägg
6 december 2011

Jeremy Clarkson "A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."
Projekt: Saab 900 förfining, vård & ljudbygge https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4731481

Granne
38 Inlägg
6 december 2011
Trådstartare
Näe dom är helsvarta, inget tryckt i mitten eller så.
Jag fick ett steg för en väldigt billig penning, ett JBL "Loud" LC-A752. Så det får driva basarna tills vidare. smile

Sök