Hej har skrivit tidigare om mitt problem har en volvo 945ltt - 98a, tomgången är kass när bilen är varm när jag tar bilen på morgonen så har jag tomgång (när den är kall) kan inte komma på vad felet är
Har bytt följande delar stift, fördelare , rotor, lmm, tändmodul, tändlägesgivare(hall), lambdasond, tändspole, alla vakumslangar, kollat kammrem,bytt tempgivare , tomgångsmotor, men hittar fortfarande inte felet Alla förslag är välkommna Mvh
Insugspackningen tror jag på, Medans kallstartsventilen är öppen (då motorn är kall) så blir lyft/bränsle nlandningen någorlunda rätt men när den stänger så blir det på tok för mycket luft, min teori iaf:)
Har sprutat start gas överallt o bilen ökar inte i varv över huvud taget det borde den göra om det läcker eller? har även haft den på verkstan på statoil o dom kollade med start gas också
ja det är orört mig vetligen det är svt som har haft den så den är full sketen med servicepapper, försöker o hitta var spridar relät sitter, någon som vet? hör inget lätt sug vid gaspådrag heller
Tjena måste vara på dom äldre bilarna för jag har inga relä där kollade upp detta, tog hem en sprängskiss på var allt sitter o det är under askkoppen och det relät har jag bytt tack ändå kommer du på något mer så hojta
Nej jag hittade aldrig felet:mad: den blev lite bättre men långt ifrån bra. Men jag har sålt bilen nu, försökt få bort inlägget på detta problemet men vet i fan hur man gör:)