3397
Sök

Få Iphone/Mp3 att fungera i stereon?

682 Inlägg
21 december 2011
Trådstartare
Tjenare!

Har köpt en ny bil nyligen (740GL) där det ingick en stereo. 
Nu undrar jag följande; Hur ska jag kunna spela musik från en iphone/mp3 enklast? Folk snackar om AUX och sånt hit och dit. 

har USB-uttag och för något "minneskort", men USB't har jag iallafall inte fått att fungera (står no usb found ) och har även testat köra in iphonekabeln där utan resultat. (Filerna har varit i Mp3)

Såhär ser stereon ut (hittade ej något namn):

http://imageshack.us/photo/my-images/233/img0453bl.jpg/

Förklara utförligt tack, hittade inget på google!

edit: testat "AM/FM sändare" och kvalitén där var väl ungefär som att hammra på en diskmaskin och spela tennis med ett paket singoalla när man försökte lyssna på rock.
Senast redigerat av DanneSundin (21 december 2011)

6 851 Inlägg
21 december 2011
Den spelaren stödjer väl troligen inte Ajfån då, så enkelt är det troligen. Isf. får man köra via AUX ingången.

682 Inlägg
21 december 2011
Trådstartare
TT-Avant skrev:
Den spelaren stödjer väl troligen inte Ajfån då, så enkelt är det troligen. Isf. får man köra via AUX ingången.

Förklara mer, får gärna vara USBMinne/Mp3 med usb utgång, usbminnet gick det inte att hitta "no usb found". testade med 2 olika på 8 samt 4gb.

Hur kopplar man AUX osv osv. För en dummy!

6 851 Inlägg
21 december 2011
AUX är ett 3.5mm "hål", står ofta AUX där. Va det USB minnet du testade i FAT32?
Annars gör man så att man skaffar sig en ny spelare som klarar ajfån..kostar ju dock pengar, men då funkar det iaf. wink

644 Inlägg
21 december 2011
Var hittade du AM/FM sändare? skulle vilja ha tag på en AM-sändare för att kunna spela mp3 i originalradion i min buick,men hittar bara FM sändare.

6 851 Inlägg
21 december 2011
Finns AM sändare oxå, ganska dyra dock..runda 2000:- för sånna.

682 Inlägg
21 december 2011
Trådstartare
TT-Avant skrev:
AUX är ett 3.5mm "hål", står ofta AUX där. Va det USB minnet du testade i FAT32?
Annars gör man så att man skaffar sig en ny spelare som klarar ajfån..kostar ju dock pengar, men då funkar det iaf. wink

FAT32...? roll 

Och vart sitter AUX-Hålet? neutral

Sök