4212
Sök

Syncro VS Quattro

1 335 Inlägg
21 december 2011
#41
PHrnfeldt skrev:
F-Tar skrev:
Visco har jag inte å de är ja säker på =p Hehe ja vet inte hur motorn sitter, knappt så jag kollat under kåpan, eller jo en gång då ja satte in chip men då tänkte ja inte på hur den stod =p Man kanske ska maila VW rent ut av så man kan sova om nätterna hahaha smile

Du har torsendiff, haldex kom på passaterna -05. Sen så ser man ju på dina bilder var generatorn sitter, som drivs av vevaxelns rotation och därigenom så ser du ju att den är rakställd.

Låter bra, för hellre vill ja ha torsen också, samtidigt som de känns mer så också då man läser förklaringarna. Iofs har jag mailat VW för att vara säker men de tar väl ett tag innan man får svar.

B5 #001

1 335 Inlägg
21 december 2011
#42
malaguti_fabbe skrev:
Man ser kamremskåpan också. Kan det vara så att de 6-växlade lådorna inte passade på V6an o V8an så att dem fick torsen, eftersom det är "Audi-motorer" och att Haldex passar på de 6-växlade så att dieslarna har Haldex?

Jag har en 6-växlad diesel tongue och tydligen torsensystem också smile

B5 #001

1 335 Inlägg
22 december 2011
#43
Jepp torsensystemet är vad jag har på min bil! big_smile

B5 #001

1 335 Inlägg
22 december 2011
#45
Haha man tackar

B5 #001

1 335 Inlägg
23 december 2011
#46
Om ja nu har en fördelning på 50/50 å vill ha 40/60. Äre bara in på verkstad för å få de fixat?

B5 #001

Vw trimmare
2 995 Inlägg
23 december 2011
#47
F-Tar skrev:
Om ja nu har en fördelning på 50/50 å vill ha 40/60. Äre bara in på verkstad för å få de fixat?

Nej


1 335 Inlägg
23 december 2011
#48
Nähä? Göra de själv?

B5 #001

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
23 december 2011
#49
Det går inte att "ställa in"
Det är poängen med Torsendiff - Diffen vet bäst själv vart kraften gör mest nytta. (Och kan dessutom skicka 75% av kraften till vardera axel om den finner det lämpligt)

Så pilla inte sönder skiten

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

1 335 Inlägg
23 december 2011
#50
Jahapp! Då ge ja fan i de då

B5 #001

9 117 Inlägg
23 december 2011
#51
Är det inte Thorsendiffen som sitter i R32an också? I så fall så kan man ändra i den med en extra styrbox, typ som KCR till en dieslare.


2 337 Inlägg
23 december 2011
#52
Putteliten skrev:
Är det inte Thorsendiffen som sitter i R32an också? I så fall så kan man ändra i den med en extra styrbox, typ som KCR till en dieslare.

R32 har Haldex.

9 117 Inlägg
23 december 2011
#53
Sarge skrev:
Putteliten skrev:
Är det inte Thorsendiffen som sitter i R32an också? I så fall så kan man ändra i den med en extra styrbox, typ som KCR till en dieslare.

R32 har Haldex.

Okej....


Exporterad Colombian
812 Inlägg
23 december 2011
#54
Du kan få 60/40 under korta stunder, som Leafbox säger.
Allt handlar om mängden gas, MEN, se till o ha stor yta bara tongue Så slipper du lacka kofångare o rikta fälgar xD


1 335 Inlägg
23 december 2011
#55
malaguti_fabbe skrev:
Du kan få 60/40 under korta stunder, som Leafbox säger.
Allt handlar om mängden gas, MEN, se till o ha stor yta bara tongue Så slipper du lacka kofångare o rikta fälgar xD

Haaha åånej, sånt har jag inte planerat in tongue oftast så orkar jag inte dra nånstans å sladda utan gör de då man ska nånstans efter vägen smile

B5 #001


Sök