Har nu varit ute och loggat med datorn när jag kört med bilen.
Innan jag åkte iväg kollade jag till felkoder om de va något och hade fått ut:
#P0300 Random/Multiple Cylinder misfire Detected "har alltid fått denna"
#Pxxxx För magert bank1, sensor 1.
Och då slog tanken mig att jag kan ha haft för dåligt bränsletryck, kan ha missat att dragit åt bränsleslangen på pumpen i armaturen efter byte av den.
Allra först innan vi åkte iväg så kollade vi dessa värden på tomgång.
#Short term fuel % trim bank one: Pendlade mellan 50-79%
#O2 Voltage bank one sensor one: Pendlade mellan 0.0x-0.135v någonstans där tror jag att de va.
#RPM: Pendlade mellan 700-820 iom att den misstände.
Antar nu redan här att den går för fett istället, jämnför man % på första lambdan så låg den på mellan 50-70% och andra lambdan låg på 3% konstant.
Åkte iväg ut och körde på blandad körning så hade jag mellan 0.5-0.8 i lambdavärde som max
sen när jag gasade ur bilen så kom jag upp på max 0.91 vet dock inte om de ska vara så???.
Efter de så stannade jag till och kollade nu på tomgången och Lambdavärdet pendlade mellan 0.03-0.04?!?!
och den misstände som fasiken.
Kollade även efter felkoder och fick fram:
#P0300 Random/Multiple Cylinder misfire Detected "har alltid fått denna"
#P0131 O2 Sensor Circuit Low Voltage (Bank 1, Sensor 1).
Kan tänka mig att första lambdan har gett upp?
kan de ha ett samband med att min LMM gick sönder tidigare?.
Hoppas ni förstår min lilla berättelse och är tacksam för svar.