4172
Sök

Bygga låda till mds 12"

199 Inlägg
4 januari 2012
Trådstartare
Tjena, har en mds bas som jag skulle vela bygga en egen låda till.

det är en sån bas http://www.google.se/imgres?q=mds+fanat … r:12,s:162

skulle vela veta vad för låda som passar bäst, och hur många liter den bör vara på.

allt material har jag.

6 851 Inlägg
4 januari 2012
Tel: 08-556 00 740 smile
Senast redigerat av TT-Avant (4 januari 2012)

199 Inlägg
4 januari 2012
Trådstartare
Nu frågade jag inte efter nummer till mds så att jag kunde ringa och fråga. isåfall hade jag letat rätt på numret själv.

nu frågade jag om lådans volym osv , vad för låda jag ska bygga, och helst  så den kan passa under hatthyllan på en volvo 244

6 851 Inlägg
4 januari 2012
ja men varför inte ringa och fråga dem som "gjort" basen, säljer basen och då även bör kunna svara dej på BÄSTA tänkbara sätt?

199 Inlägg
4 januari 2012
Trådstartare
TT-Avant skrev:
ja men varför inte ringa och fråga dem som "gjort" basen, säljer basen och då även bör kunna svara dej på BÄSTA tänkbara sätt?

För att frågar er på gararget nu.

6 851 Inlägg
4 januari 2012
kiorf skrev:
TT-Avant skrev:

Ja för det kan ju vara extremt dumt att fråga dem som troligen skulle kunna svara på det absolut bäst..såvida det är en seriös butik eller ÅF.

Men vist..vänta tills du får 10 olika svar så kan du välja fritt sedan vilket svar som passar dej bäst, ist. för att få någorlunda rätt från början.roll

199 Inlägg
4 januari 2012
Trådstartare
TT-Avant skrev:
kiorf skrev:
TT-Avant skrev:

Ja för det kan ju vara extremt dumt att fråga dem som troligen skulle kunna svara på det absolut bäst..såvida det är en seriös butik eller ÅF.

Men vist..vänta tills du får 10 olika svar så kan du välja fritt sedan vilket svar som passar dej bäst, ist. för att få någorlunda rätt från början.roll

förstår precis hur du menar, men nu frågade jag här och vill ha svar på vad som passar mitt ändamål bäst. Alltså vad för typ av låda/volym osv

1 468 Inlägg
4 januari 2012
ta en låda på 50 liter o bygg på sen passar just dig. sen tar du ett 6" rör lång utav helvete o kapar det tills det passar just DIN musiksmak.

Det blir nog kalas.

199 Inlägg
4 januari 2012
Trådstartare
Leo86 skrev:
ta en låda på 50 liter o bygg på sen passar just dig. sen tar du ett 6" rör lång utav helvete o kapar det tills det passar just DIN musiksmak.

Det blir nog kalas.

Okej , skulle vela veta hur jag ska bygga lådan också, ska lådan tätas innuti? nå dämpning? hur ska röret fästas?

1 468 Inlägg
4 januari 2012
kiorf skrev:
Leo86 skrev:

Det blir nog kalas.

Okej , skulle vela veta hur jag ska bygga lådan också, ska lådan tätas innuti? nå dämpning? hur ska röret fästas?

Alltså jag var ganska ironisk med svaret.

Vi kan ju börja med att du informerar lite mera. vad har du för steg, kablar, hu, extra batteri osv osv?

Men försök att googla fram lite parrametrar så kan man nog hjälpa dig lite bättre om en anpassad låda. men vi kan ju bara ge dig en volym. sen får du ju räkna ut en anpassad låda för just dina mått själv.

mvh

Sök