2935
Sök

Laddtrycksmätare ligger på undertryck vid pådrag

DEVIL
1 171 Inlägg
7 januari 2012
Trådstartare
#1
Har en volvo 850 T5, förra ägaren hade kopplat in en laddtrycksmätare som inte fungerar som den ska, ligger på undertryck vid gaspådrag, -7 till -5 den är riktigt sen att reagera.. tar ca (3sek) tills den går över till ca 0.8-1.0

Vad kan felet vara?

bmw m power

7 276 Inlägg
7 januari 2012
#2
Vart är den inkopplad?


DEVIL
1 171 Inlägg
7 januari 2012
Trådstartare
#3
Brains skrev:
Vart är den inkopplad?

Det var en bättre fråga, för jag ser inte i motorutrymmet var slangen och kabeln kommer ut. Det som är lustigt =_=

bmw m power

7 276 Inlägg
7 januari 2012
#4
När du gasar fullt och det tar 3 sekunder innan den kommer över till övertryck.
Ligger du då på låga varv eller höga? wink


DEVIL
1 171 Inlägg
7 januari 2012
Trådstartare
#5
Högavarv, det är en automat tongue

bmw m power

7 276 Inlägg
7 januari 2012
#6
Du får nog helt enkelt följa slangen och se ifall den är skadad någonstans.
Kanske är inkopplad via original mätaren om det sitter en sådan?
Annars är väl mätaren trasig om det inte är bilen i sig det är fel på wink


DEVIL
1 171 Inlägg
7 januari 2012
Trådstartare
#7
Brains skrev:
Du får nog helt enkelt följa slangen och se ifall den är skadad någonstans.
Kanske är inkopplad via original mätaren om det sitter en sådan?
Annars är väl mätaren trasig om det inte är bilen i sig det är fel på wink

Precis, får göra det. Och tror inte den är kopplad på den orginal vorde ju förjävla dumt, och bilen funkar prima inga fel på den :>

bmw m power

41 Inlägg
8 januari 2012
#8
Som ovannämd sa, kolla så att slangen inte är klämd någonstans! Min slang hade fått sig ett litet veck vilket påverkade mätaren. Värt att kolla, lycka till.


DEVIL
1 171 Inlägg
8 januari 2012
Trådstartare
#9
Andrebergman skrev:
Som ovannämd sa, kolla så att slangen inte är klämd någonstans! Min slang hade fått sig ett litet veck vilket påverkade mätaren. Värt att kolla, lycka till.

Var ett veck, och nu laddar det som det ska. smile Tack för hjälpen!

bmw m power

1 679 Inlägg
8 januari 2012
#10
Legosoldaten skrev:
Brains skrev:
Du får nog helt enkelt följa slangen och se ifall den är skadad någonstans.
Kanske är inkopplad via original mätaren om det sitter en sådan?
Annars är väl mätaren trasig om det inte är bilen i sig det är fel på wink

Precis, får göra det. Och tror inte den är kopplad på den orginal vorde ju förjävla dumt, och bilen funkar prima inga fel på den :>

varför är det dumt att skarva in sig på org mätarens slang?
Blir det sämre tryck eller nåt till den nya turbomätaren? smile



Sök