3357
Sök

Billjud i 740?!

16 Inlägg
18 maj 2006
Trådstartare
Hejsan allihopa!

Jag ska börja instalera lite ljud nu så smått och tänkte då höra lite grejjer med er!
Men för att göra det enkelt så skriver jag upp en lista nedan på vad jag ska ha med och vart det ska hålla hus!

BAS: Ska sitta i bagaget riktad ut i skuffen.
Hade tänkt mig följande aktiva låda för detta: Zachry BP-210 Snygg design i plexiglas.
Impedans. 2 x 4 Ohm.
Mått BxHxD 620x330x330 mm.
Vikt 16,5 kg.
Den ligger på 1000Watt.

6x9 :or i hatthyllan hade jag tänkt mig följande:

MDS GP369 6x9" högtalare.

Och där framme i dörrarna ska jag också byta ut högtalarna till följande:

MDS Dynamic DLMID4 4"

Så nu till min lilla fråga.

Behövs det mer än ett slutsteg för att driva dessa?
Vad för slutsteg har ni att tipsa om till detta ljudpaket som jag plockat fram?

MVH/jocke

21 761 Inlägg
18 maj 2006
Jag tycker att du bör ha två steg, ett mono och ett fyrkanals. Men ska du inte ha diskant där framme också?

16 Inlägg
18 maj 2006
Trådstartare
Jo nu när du sa det så skulle man nog behöva 2diskanter där framme också. har du några bra tips? vilka slutsteg rekomenderar du?

MVH/jocke

420 Inlägg
18 maj 2006
Jag tycker du ska ha basarna vända mot andra håller.. fram mot bilen asså... de e skönt som fan att åka med då big_smile när de dunkar i ryggen...

16 Inlägg
18 maj 2006
Trådstartare
Ja visst är det... men det är rätt soft när det lyser i bagaget också och blinkar i tackt wink
Det känns som att man borde köpa en annan låda än den jag valt om man ska vinkla den inåt i stället. Känns onödigt med ljus i lådan menar jag om man vänder på steken..
Om du förstår vad jag menar.

MVH/Jocke

420 Inlägg
18 maj 2006
Ja de gör jag.. jaha okej.. ja om du har lampor och sånt så e de klart att de ska synas big_smile

16 Inlägg
18 maj 2006
Trådstartare
Japp det känns som att man vill visa det wink tongue

Nu har jag snackat med en kompis och han gav mig lite tips men man får väll inte länka här? e det reklam?

MVH/Jocke

420 Inlägg
18 maj 2006
bmx_jam_2002 skrev:
Japp det känns som att man vill visa det wink tongue

Nu har jag snackat med en kompis och han gav mig lite tips men man får väll inte länka här? e det reklam?

MVH/Jocke

Jag vet inte.. vissa gör ju de...

Kejsare
547 Inlägg
18 maj 2006
Tycker det spelar avsevärt bättre om du vänder basarna inåt, kanske skulle tänkt efter innan du valde utseende framför ljudtryck?

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.

16 Inlägg
18 maj 2006
Trådstartare
Fernicus:  jag har ej beställt grejerna ännu så det går att ändra på! Kanske att ni har rätt! kanske skulle föredra ljudet på ljudet framför utseéndet på ljudet så att säga wink

Jalle: Okej. men det vette tusan om man vågar :S kul att bli kickad första dagen på forumet wink

MVH/Jocke

The one and only
1 091 Inlägg
18 maj 2006
handlar det om 744 eller 745???

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

16 Inlägg
18 maj 2006
Trådstartare
Det handlar om 744!

MVH/Jocke

272 Inlägg
18 maj 2006
Om man har en stereo på t.e.x 4*50 watt så räcker det väl med ett steg till basen. möjligtvis ett till 6x9orna. men att ha det till framsystem är väl lite overkill. kör på det själv och är väldigt nöjd med ljudet.

21 761 Inlägg
19 maj 2006
Om man har en bandpasslåda så borde ju det bästa vara att få upp portarna i hatthyllan. Om man vänder portarna bakåt eller mot ryggstödet med en bandpass så dämpas ljudet en hel del vad jag vet iaf.

Sedan funderar jag på 4" som ska vara i framdörrarna, jag tror inte att de kan matcha basarna riktigt bra.

16 Inlägg
19 maj 2006
Trådstartare
Drönirettab: nä det står fel här! ska va av samma märke fast 6"...

mr_loffe: japp det har du ju rätt i!

Ni har fortfarande inte kommit med invändningar.. är detta jag valt så bra så det finns ingetr att komentera? Ni har inte heller skrivit egna tips på något annat.. Gör nu det wink

MVH/Jocke

Volvoskadad
6 017 Inlägg
19 maj 2006
6x9" får väl inte plats i hatthyllan..

Jonas

16 Inlägg
19 maj 2006
Trådstartare
volvo__mannen: borde dom väll få?  annars får jag passa till det så dom får det tongue

MVH/Jocke

129 Inlägg
9 februari 2007
En fråga!
Hur får man bort "gallerna" till högtalarna i dörrarna i en 740??

Kör du före så väntar jag på dig där framme.
Gör som ford köp volvo!
http://www.garaget.org/?car=42150

med lem
1 925 Inlägg
9 februari 2007
för det första ! köp inte bandpass til sedan ! det blir inte lika bra. för det andra,, 4" i dörrarna är för lite ! du ska ha 5.25" i dörrarna !  sen tycker jag inte du ska ha 6´9orna heller,,,,satsa på ett riktigt framsystem o riktig bas så blir du mer nöjd ! Ljudet ska ju komma framifrån vettu ! smile  hur mkt har du tänkt lägga ut på ljudet ? smile   lycka till

Mvh Filip Mattsson

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

med lem
1 925 Inlägg
9 februari 2007
andrem1988 skrev:
En fråga!
Hur får man bort "gallerna" till högtalarna i dörrarna i en 740??

man tar i lite extra big_smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

Sök